Hi! Welcome Back and Stay Tune! Ringgit Dibawah Kerajaan Baru Dijangka Capai Paras Tertinggi RM2.80 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Ringgit Dibawah Kerajaan Baru Dijangka Capai Paras Tertinggi RM2.80

Pada penghujung tahun hadapan, ringgit dijangka mencapai paras tertinggi RM3.20 sebelum menguat secara beransur-ansur dalam tempoh dua tahun, menurut Malayan Banking Berhad (Maybank).

Maybank adalah bank pelaburan pertama yang mengkaji semula sasaran kenaikan Ringgit pada tahun ini selepas kerajaan baru berikrar untuk memperbaiki kerajaan dan ekonomi Malaysia

Memetik Bloomberg, penganalisis Maybank Saktiandi Supaat berkata Ringgit dijangka akan meningkat ke paras RM3.20 berbanding US dollar pada penghujung tahun 2019.

Manakala sasaran nilai Ringgit bagi penghujung tahun 2020 dan 2021 masing-masing adalah RM3.00 dan RM2.80. Nilai ini jauh lebih tinggi daripada unjuran Maybank sebelum ini yang menjangkakan nilai RM3.50 bagi tahun 2020 dan 2021.

Namun, Saktiandi tidak menafikan pergerakan Ringgit yang volatile (turun-naik) dengan para pelabur ketika ini sedang menunggu janji 100-hari kerajaan Pakatan Harapan yang diketuai oleh Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir.

Untuk pengetahuan anda, Ringgit masih mengekalkan posisinya sebagai matawang terkuat di Asia dengan peningkatan 9.40% dalam tempoh 12 bulan terakhir.

Ringgit kini menyusut berbanding US dollar sejak Selasa dengan USD/MYR kini berada di sekitar RM3.9643. Ringgit bermula lemah pada Isnin di mana telah mencapai paras terendah RM3.9875 sebelum menguat semula dan ditutup pada paras RM3.9505 berbanding US dollar.

The post Ringgit Dibawah Kerajaan Baru Dijangka Capai Paras Tertinggi RM2.80 appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2KuCJSq

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.