Hi! Welcome Back and Stay Tune! 7 Sebab Lelaki Berbohong Terhadap Pasangan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

7 Sebab Lelaki Berbohong Terhadap Pasangan

Tidak ramai wanita memahami mengapa lelaki sering berbohong. Bagi wanita, lelaki adalah makhluk yang paling kompleks untuk difahami. Apabila seorang lelaki berbohong, ini adalah satu kesalahan.

Lelaki berbohong kerana ada banyak sebab, seperti yang dipetik dari Boldsky berikut ini. Berbohong terhadap pasangan boleh merosakkan hubungan. Tetapi sebelum menilai perkara yang salah pada pembohongan seorang lelaki, anda harus terlebih dahulu tahu apa sebabnya.

Menyembunyikan masa lalu

Lelaki suka menyembunyikan bahagian-bahagian masa lalu mereka. Itu kerana lelaki tidak mahu orang lain tahu. Lelaki rasa akan dihakimi oleh masa lalu. Lebih baik tidak ada orang lain yang tahu sama sekali. Kerana mungkin masa lalunya menjadi memori yang teruk.

Tidak mahu dilihat sebagai orang yang tidak baik

Tiada sesiapapun di dunia ini yang mahu kelihatan buruk di mata orang lain. Untuk mencipta kesan yang baik, mereka cenderung memalsukan perkara-perkara tertentu. Jadi ada kesan positif dalam minda orang lain.

Mahukan ruang

Seorang lelaki boleh berbohong kerana dia mahu menjarakkan diri. Ini mungkin kerana dia mahu menetapkan batas dengan anda. Ia mungkin bahawa dia mempunyai masa lalu yang tidak menyenangkan dan tidak mahu anda tahu. Untuk mengelakkan pertanyaan, dia kemudian berbohong untuk menciptakan jarak.

Menguji anda

Lelaki sering berbohong untuk mengetahui perasaan anda kepadanya. Mereka mahu menguji anda untuk melihat reaksi anda terhadap sesuatu keadaan.

Kadang-kadang lelaki berfikir bahawa berbohong adalah perkara biasa dan tiada salahnya berbohong. Bagi sesetengah lelaki juga, berbohong adalah sesuatu yang menyeronokkan kerana mereka dapat melihat ekspresi yang berbeza dan lucu dari orang lain.

Mahu kuasa

Lelaki suka mempunyai kuasa dan kadang-kadang sedikit untuk mengekalkan kuasa mereka. Mereka berbohong kerana mereka tidak mahu kehilangan kuasa.

Tidak mudah untuk percaya

Lelaki sukar untuk mempercayai wanita dengan mudah. Untuk menyembunyikan sifatnya, lelaki cenderung berbohong. Mereka akan berhenti berbohong jika mereka sudah mempercayai seseorang wanita.

The post 7 Sebab Lelaki Berbohong Terhadap Pasangan appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2Kbw971

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.