Hi! Welcome Back and Stay Tune! Car Connectivity Consortium Memperkenalkan Piawaian Kunci Digital Untuk Kereta - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Car Connectivity Consortium Memperkenalkan Piawaian Kunci Digital Untuk Kereta

Hampir semua perkara penting harian kita boleh diakses melalui telefon pintar. Ia adalah satu perkara yang memudahkan kerana telefon pintar boleh dikatakan mesin semua dalam satu harian untuk seseorang. Akan datang, kereta juga boleh dinyahkunci dan dihidupkan menggunakan telefon pintar.

 

Samsung Kereta

Car Connectivity Consortium (CCC) memperkenalkan piawaian kunci digital untuk kereta. Dengan piawaian ini, kereta boleh dinyahkunci dan dihidupkan dengan telefon pintar yang mempunyai NFC. CCC melancarkan Digital Key 1.0 sebagai satu piawaian kunci digital untuk kereta. Ia berfungsi dengan memindah data kunci digital secara selamat daripada telefon pintar pemandu ke kereta. Ia menggunakan NFC kerana proses yang lebih selamat dan ia adalah isyarat jarak pendek. CCC turut menjamin keselamatan penggunaan kunci digital ini.

Buat masa ini hanya Audi yang menggunakan teknologi Digital Key ini. Akan datang, Volkswagen akan mula memperkenalkan penggunaan kunci digital ini untuk kenderaan mereka. Antara ahli pengasas untuk piawaian kunci digital ini adalah LG, Samsung dan Apple. Pereka cip Snapdragon pula disenaraikan sebagai ahli penting untuk projek ini.

CCC akan mula memperkenalkan Digital Key 2.0 bermula tahun 2019. Ia akan mempunyai kos rendah untuk pembangunan dan juga lebih mudah untuk peranti pintar berhubung dengan kenderaan.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2JX4nvs

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.