Hi! Welcome Back and Stay Tune! Data Transfer Project Memudahkan Pengguna Memindahkan Data Dari Satu Perkhidmatan Ke Perkhidmatan Yang Lain - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Data Transfer Project Memudahkan Pengguna Memindahkan Data Dari Satu Perkhidmatan Ke Perkhidmatan Yang Lain

Zaman sekarang ramai tidak hirau jika memori telefon pintar mereka adalah 32GB atau 64GB. Seperti saya sendiri, iPhone 7 saya pilih variasi 32GB manakala iPhone 8 saya menggunakan variasi 64GB.

Ini kerana, storan awan lebih memudahkan kerja-kerja menyimpan, membuat sandaran atau juga sebagai arkib. Tetapi menjadi masalah apabila ingin memindah data dari satu perkhidmatan ke perkhidmatan yang lain. Contohnya, dari OneDrive ke Google Photos atau sebaliknya. Kini dengan Data Transfer Project – perkara ini lebih mudah.

Data Transfer Project adalah pembangunan bersama antara Google, Microsoft, Twitter, dan Facebook. Lebih menarik, perkhidmatan ini adalah sumber terbuka. Ini bermakna bukan antara Google, Microsoft,Twitter atau Facebook sahaja. Tetapi, mana-mana syarikat atau perkhidmatan yang ingin mengintegrasikan sistem mereka – ia boleh dilakukan.

Selain daripada membuat pemindahan dari satu storan awan ke storan awan lain, ia turut boleh membuat salinan. Jika anda seorang yang paranoid – anda boleh membuat sandaran dari Google Drive dan kemudian buat salinan ke OneDrive sebagai sandaran tambahan.

Walaupun pengguna sudah pun boleh mencuba perkhidmatan ini. Perkhidmatan Data Transfer Project ini masih belum sedia secara penuhnya dan belum di lancarkan secara rasminya. Ini kerana, projek ini masih memerlukan lebih banyak perkhidmatan dan syarikat mengimplementasi projek ini dengan perkhidmatan mereka.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2uNxA2H

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.