Hi! Welcome Back and Stay Tune! Google Chrome 68 Kini Memerangi Laman Tanpa HTTPS - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Google Chrome 68 Kini Memerangi Laman Tanpa HTTPS

Google sebelum ini telah mula mengalakkan ramai pembangun web untuk mula menggunakan sokongan penyulitan HTTPS pada laman web mereka. Kini, lanjutan daripadanya, Google bermula Chrome 68 yang ditawarkan hari ini telah mula melabelkan laman web tanpa HTTPS sebagai tidak selamat atau “Not Secure“.

Chrome HTTP

Label berkenaan dipaparkan bersebelahan dengan alamat URL sesuatu web berkenaan – sekaligus memberikan lebih tekanan untuk pembangun web untuk beralih kepada penggunaan HTTPS. Di Malaysia sendiri, terdapat sejumlah besar laman yang masih belum beralih sepenuhnya – termasuk laman seperti Astro, IIUM, dan sejumlah laman web milik kerajaan.

Melalui penggunaan HTTPS, ia menyertakan sejumlah penambah-baikkan, termasuk sokongan penyulitan dan sekuriti untuk pengguna, serta diperlukan untuk pelbagai teknologi baru seperti Google AMP dan sebagainya.

Sekiranya anda merupakan pembangun web, mungkin sudah tiba masanya untuk mengaktifkan laman anda dengan sokongan HTTPS hari ini.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2Lkmi07

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.