Hi! Welcome Back and Stay Tune! Samsung Sedang Membangunkan GPU Rekaan Sendiri Yang Boleh Menandingi Apple - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Samsung Sedang Membangunkan GPU Rekaan Sendiri Yang Boleh Menandingi Apple

Kualiti grafik permua pada peranti pintar kini hampir menyamai yang dilihat pada konsol. Kepopularan permua kini semakin meningkat dan menjana jutaan Dollar setiap kepada pembangun. Oleh itu GPU pada telefon pintar kini semakin berkuasa. Menurut laporan EE Times, GPU sedang membangunkan GPU rekaan sendiri yang bukan sahaja boleh digunakan pada peranti pintar tetapi pada adikomputer.

GPU keluaran Samsung ini ialah yang pertama menggunakan rekaan baru sejak sedekad yang lalu. Ia dipercayai akan pertama kali digunakan pada pemproses Exynos keluaran Samsung. Selama ini Samsung menggunakan GPU Mali keluaran ARM pada kesemua pemproses mereka.

Chien-Ping Lu yang pernah bertugas di NVIDIA dan MediaTek bertanggungjawab membangunkan GPU generasi terbaru ini. Kemampuan grafiknya dipercayai akan meletakkan cip Samsung setanding dengan cip mudah alih keluaran Apple yang kini adalah yang paling berkuasa di pasaran.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2LMKjc4

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.