Hi! Welcome Back and Stay Tune! ‘Hari ini hatiku hancur lebur dengan sikapmu’ – Anak menyamun, ibu luah perasaan kecewa di Facebook - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

‘Hari ini hatiku hancur lebur dengan sikapmu’ – Anak menyamun, ibu luah perasaan kecewa di Facebook


Luluh hati seorang ibu apabila mengetahui anak lelaki yang dikandung 9 bulan berubah menjadi seorang penjenayah di kemudian hari.

Lebih-lebih lagi apabila ibu berkenaan telah mencurahkan segala kasih sayang dan memberikan didikan terbaik kepada anaknya itu.



Itulah yang dirasai oleh seorang wanita setelah mengetahui anak lelakinya terlibat dalam kes samun di Sungai Petani, Kedah semalam.

Menurut laporan Utusan, dalam tempoh 15 minit sahaja, dua lelaki bersenjatakan parang berjaya melarikan wang tunai, barang kemas dan telefon bimbit yang dianggar berjumlah RM14,500 di dua lokasi berbeza.

Kecewa dengan perbuatan jenayah anaknya itu, wanita tersebut telah meluahkan perasaannya selain meminta maaf pada orang ramai di Facebook.

Baca luahan hatinya di bawah:

Di manakah salah dan silap aku sebagai seorang ibu? Telah aku curahkan segalanya buat anak-anak tersayang. Namun apakah daya segala pengorbanan dan penat lelah seorang ibu tidak diambil peduli.

Mengapakah jalan mudah yang diambil? Andainya ada salah silapku dalam mendidik mereka sebelum ini, kau berikanlah petunjuk buat mereka agar dibukakan pintu hati mereka kearah kebaikan.

Sesungguhnya hanya padamu aku meminta pertolongan dan berserah. Kau makbulkanlah permintaan ibu yang daif ini Ya Allah.




Berikanlah ketenangan dan hidayah buat anak-anak aku agar mereka menjadi anak-anak yang berguna pada masyarakat serta mentaati segala perintahmu Ya Allah.

Rasanya diri ini tidak kuat lagi untuk menghadapi ujian yang kau timpakan pada diriku ini. Walaupun aku cuba untuk tabah, namun air mata tetap mengalir membasahi pipi.

Apakan daya sudah suratan takdir begini Sampai bilakah ujianmu buat diriku akan berakhir Ya Allah? Setiap dalam solatku selalu aku panjatkan doa agar diberikan ketenangan dan kesabaran namun hari ini hatiku hancur lebur oleh sikap anak yang tidak berfikir panjang dalam sesuatu yang dilakukan.

Ya Allah. Aku sudah TIDAK KUAT lagi Ya Allah. Maaf pada semua andai coretan ini menganggu tetapi inilah hakikatnya hatiku sekarang. Memang sudah tidak kuat lagi menerima dugaan.

Luahan hati wanita itu telah mendapat perhatian netizen, khususnya di kalangan rakan-rakannya sendiri.


Ramai yang meminta wanita tersebut supaya bertabah dengan apa yang berlaku selain meminta menyerahkan perkara tersebut kepada pihak berkuasa sahaja.



Terdapat juga segelintir yang mengecam wanita tersebut dan menyalahkannya kerana tidak pandai mendidik anaknya sendiri namun dipertahankan oleh netizen-netizen lain yang lebih memahami.



✍ Sumber Pautan : ☕ Edia Media

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2Mu6y6j

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.