Hi! Welcome Back and Stay Tune! Samsung Dan Google Bekerjasama Untuk Fungsi Permesejan RCS Yang Lebih Baik - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Samsung Dan Google Bekerjasama Untuk Fungsi Permesejan RCS Yang Lebih Baik

Rich Communication Services (RCS) adalah pengganti kepada Short Messaging System (SMS). RCS hadir dengan banyak ciri dan fungsi yang menarik. Secara asasnya, RCS adalah SMS yang boleh menghantar lokasi, video, gambar, pelekat, GIF, berkongsi fail besar dan juga menghantar SMS menggunakan Internet.

Untuk fahaman yang mudah, ia adalah iMessage untuk Android.

Android Messages

Kini, Samsung dan Google bekerjasama untuk fungsi permesejan RCS yang lebih baik. Ini bermakna, RCS ini bukan lagi antara pengguna Android Message sahaja tetapi boleh juga antara Android Message dan Samsung Message. Ini secara langsung membuatkan pengalaman penggunaan permesejan RCS adalah lebih baik dan efisyen.

Sayang sekali, untuk menggunakan RCS ia adalah bergantung kepada syarikat telko masing-masing. Di Malaysia, hanya Celcom sahaja yang sudah umumkan – di mana kelak, pengguna mereka boleh menggunakan RCS. Tetapi sehingga hari ini masih tiada khabar.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2NacNS2

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.