Hi! Welcome Back and Stay Tune! Setelah 23 tahun dipenjara baru tahu dia tak bersalah. Memang kes nanya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Setelah 23 tahun dipenjara baru tahu dia tak bersalah. Memang kes nanya

   30 November 2018  

https: img-z.okeinfo.net content 2018 11 30 18 1984951 pria-china-dinyatakan-tak-bersalah-setelah-23-tahun-dipenjara-karena-perkosaan-LD6CxTxJ4F.jpeg  
 
CHANGCHUN -   Lebih dari 20 tahun dia dipenjara, kini dibebaskan setelah dinyatakan tidak bersalah atas jenayah yang dituduhkan kepadanya. Jin Zhehong yang kini berusia 50 tahun dibebaskan setelah menghabiskan setengah dari hidupnya di dalam penjara    kerana tuduhan perkosaan dan pembunuhan. 

Pada 24 Oktober, Mahkamah Agung Provinsi Jilin China membuka kembali kes berusia 23 tahun yang melibatkan Jin. Mahkamah memutuskan untuk melakukan langkah itu setelah Jin mengajukan beberapa  kali rayuan.

Hukuman mati dengan penangguhan hukuman pada 2000 setelah didapati bersalah atas perkosaan dan pembunuhan seorang wanita berusia 20 tahun pada 1995. Mayat korban yang membusuk ditemui terkubur berdekatan rel keretapi di Wilayah Jilin pada 29 September 1995. Jin ditangkap oleh polis sebulan kemudian, dan dijatuhkan hukuman mati dengan penangguhan hukuman dalam sidang pertamanya pada 1996. Jin mengajukan  rayuan

Pada 2014, media terkemuka di China, The Paper menyoroti kes Jin dan menyampaikan keraguan atas keputusan mahkamah. Setelah laporan itu muncul, Mahkamah Agung Provinsi Jilin mengatakan bahwa mereka akan membuka kembali kes tersebut. Dan pada Mac tahun ini, mahkamah mengatakan bahwa bukti terhadap Jin tidak cukup dan kes  tersebut akan dibicarakan semula

Peguam pembela Jin, Xi Xiangdong, mengatakan bahwa tidak ada bukti material langsung atau saksi dalam kes ini, dan dakwaan terhadap Jin didasarkan pada pengakuan lisannya. Pembela menunjukkan pada apa yang mereka dakwa sebagai inkonsistensi lain; misalnya, payudara korban melepuh oleh puntung rokok, tetapi Jin bukan perokok.



✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2Q3AIUI

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.