Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sumber Kod Kamera Chrome OS Kini Terbuka – GCam Untuk Chrome OS Semakin Hampir? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sumber Kod Kamera Chrome OS Kini Terbuka – GCam Untuk Chrome OS Semakin Hampir?

Google Camera atau versi yang diport GCam adalah antara aplikasi kamera yang terbaik yang pernah wujud. Ini kerana dengan satu lensa sahaja, bokeh yang dihasilkan adalah menakjubkan. Kehebatan Google Camera ini membuatkan Google menambah sokongan mod bokeh pada aplikasi kamera mereka untuk Chromebook. Sumber kod Android atau Chrome OS adalah sumber kod yang percuma dan terbuka untuk awam. Tetapi untuk Chrome OS, sumber kod aplikasi mereka kekal tertutup sehinggalah hari ini.

Google akhirnya menambah kod aplikasi kamera Chrome OS pada sumber kod terbuka repositori Chromium. Perkara ini disedari apabila satu judul pada Chromium GerritPut CCA code base into chromium‘ tersenarai. CCA adalah Chromium Camera App. Perkara ini dilakukan kerana, Google ingin menambahbaik aplikasi kamera Chrome OS mereka. Melalui sumber kod CCA yang kini terbuka, ia memberi peluang kepada para pembangun hasilkan aplikasi kamera Chromebook mereka dan turut membantu Google menambahnaik CCA.

Jadi, tidak lama lagi tidak hairan jika Chromebook kelak akan mempunyai aplikasi kamera yang hampir sama dengan GCam.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://bit.ly/2BDoVSO

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.