Hi! Welcome Back and Stay Tune! Video ahli muzik mainkan gitarnya ketika jalani pembedahan tumor otak - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Video ahli muzik mainkan gitarnya ketika jalani pembedahan tumor otak

  23 Disember 2018  
https: img-o.okeinfo.net content 2018 12 23 18 1995127 musisi-jazz-afsel-mainkan-gitarnya-saat-jalani-operasi-tumor-otak-pd48oyINVc.jpg 
 Foto: Reuters.
JOHANNESBURG – Ahli muzik Jazz dari Afrika Selatan, Musa Manzini melakukan pertunjukkan yang luar biasa  ketika dia memainkan gitarnya    ketika doktor membedah otaknya

Ahli muzik itu, merangkap pensyarah universiti   sedang memainkan gitarnya  di tengah pembedahan tumor otak selama enam jam yang dia jalani. Manzini tampak berbaring di meja pembedahan dikelilingi oleh staf perubatan berpakaian lengkap .

“Pertunjukkan” yang dilakukan Manzini membuat doktor-doktor di rumah sakit di Kota Durban, Afrika Selatan, tempatnya menjalani pembedahan dapat mengetahui dan mengamati bahagian otak Manzini yang memainkan muzik. Hal ini membuat mereka dapat menghindari pembedahan daerah tersebut dan mengembalikan sebaahgian pergerakan jarinya yang terpengaruh oleh tumor.
 
"Saya merasa sangat canggung dan tidak selesa," kata Manzini kepada Reuters, Ahad(23/12/2018), seminggu setelah jalani pembedahan  . "Berada di antara anestesi umum dan bangun dan mendengar suara obor di dalam otak anda ... sangat sukar untuk berkonsentrasi."

Doktor memilih untuk membuat Manzini tetap sedar untuk menilai kawasan otak mana yang berfungsi ketika pembedahan berlangsung dan membantu mengurangi risiko kerosakan neurologis.
“Pembedahan itu berjaya   kerana risiko terbesarnya adalah kelumpuhan. Saya tidak lumpuh, dan saya masih dapat mengawal atas anggota tubuh saya dan dengan demikian dalam semangat yang baik dan pulih dengan baik, " ujar Manzini.

Dia mengatakan akan segera kembali ke pentas setelah pulih dari pembedahannya
 Video: YouTube/Fnews English

Dipetik dari Okezone


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://bit.ly/2rTEBwF

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.