Hi! Welcome Back and Stay Tune! Guling MB Kelantan, Husam sudah terdesak- BN - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Guling MB Kelantan, Husam sudah terdesak- BN

Husam-Musa_kelantan_bn_600_nwPETALING JAYA: Barisan Nasional (BN) Kelantan menafikan dakwaan ADUN Salor, Datuk Husam Musa bahawa parti itu menawarkan diri untuk berkomplot menjatuhkan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob menerusi undi tidak percaya.

Setiausaha Perhubungan BN Kelantan, Datuk Hanafi Mamat berkata, tuduhan Husam sebagai tindakan terdesak malah tidak ada ADUN BN yang terlibat dalam gerakan menjatuhkan Menteri Besar Kelantan itu.

Tambahnya lagi, BN tidak pernah berminat mencampuri perbalahan Husam dan masalah dalaman parti Islam di negeri itu sebaliknya hanya memberi fokus untuk mengambil alih pemerintahan kerajaan PAS Kelantan pada PRU14 nanti.

“Kita menafikan tuduhan Husam dan setakat UMNO Kelantan tahu, tidak ada ADUN yang terlibat dalam mana-mana gerakan menjatuhkan MB Kelantan,” katanya kepada FMT.

Bukan itu sahaja, Hanafi turut menyifatkan Husam mengaitkan BN bagi menjayakan dendamnya kepada kerajaan negeri selepas hilang sokongan di Kelantan akibat baru sahaja dipecat dari PAS.

“Husam perlahan-lahan hilang pengaruh di Kelantan, sebab itu beliau sudah terdesak mengheret BN bagi menjayakan agenda dendamnya. Kita tidak perlu masuk perangkap,” katanya.

Husam sebelum ini mendakwa wakil rakyat BN menawarkan diri untuk membantu beliau dan ADUN lain di negeri itu untuk menjatuhkan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob menerusi undi tidak percaya.

Namun, beliau menolak tawaran tersebut kerana tidak mahu membangkitkan kemarahan rakyat Kelantan.





Mukah Pages bring you trending news media with Free Malaysia Today http://ift.tt/22l8ssF

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.