Hi! Welcome Back and Stay Tune! Husam dialukan menyertai AMANAH - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Husam dialukan menyertai AMANAH

mat-sabu-husam-musa

PETALING JAYA: Parti Amanah Negara (AMANAH) mengalu-alukan kehadiran Datuk Husam Musa ke parti itu setelah beliau sah dipecat dari PAS berkuatkuasa 23 April.

Presiden AMANAH, Mohamad Sabu juga mengiktiraf kebijaksanaan Husam terutamanya dalam bidang ekonomi memandangkan pernah bersamanya di Parlimen.

“Kita mengalu-alukan orang sepertinya untuk berada dalam AMANAH. Terpulang kepadanya nak pilih parti mana. Bagi saya, saya iktiraf dia seorang yang berkebolehan dalam ekonomi.

“Husam adalah seorang yang bijak bestari. Dia seorang yang ada pemikiran dan mempunyai pandangan-pandangan terutama dalam bidang ekonomi.

“Satu penggal saya berpengalaman dengannya di Parlimen, memang dia seorang yang boleh memberi cadangan dan membongkar penyelewengan pemerintah, khususnya dalam bidang ekonomi,” katanya dalam satu wawancara bersama Sinar Harian.

Sebelum ini, Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib PAS, Dr Sanusi Daeng Mariok menyatakan tindakan tersebut diambil setelah mempertimbangkan kes Husam daripada semua aspek serta mengambil kira kepentingan parti dan perjuangannya.

Jawatankuasa Tatatertib PAS yang bersidang pada 23 April 2016 mendapati Datuk Husam Musa melakukan tindakan dan perbuatan yang melanggar Fasal 82(1)(b), (c), (d), (e) dan (f) Perlembagaan PAS.





Mukah Pages bring you trending news media with Free Malaysia Today http://ift.tt/1YQ1EkK

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.