Hi! Welcome Back and Stay Tune! Apple Tidak Lagi Mengemaskini Keluarga MacBook Air – Henti Jualan Model 11-inci - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Apple Tidak Lagi Mengemaskini Keluarga MacBook Air – Henti Jualan Model 11-inci

Pada acara pengumuman MacBook Air hari ini, secara tidak langsung, Apple seperti telah membunuh keluarga komputer riba MacBook Air, dan hanya memfokuskan kepada penawaran komputer riba MacBook dan juga MacBook Pro sahaja.

MacBook

Model 11-inci telah berhenti dijual, sebaliknya untuk model 13-inci, pihak Apple sendiri membandingkan ia dengan MacBook Pro versi tanpa Touch Bar yang dilihat lebih kompak dan ringan. Namun, salah satu masalahnya adalah dari segi harga yang mungkin tidak begitu digemari pengguna umum.

Sebagai perbandingan, MacBook Pro 13-inci versi tanpa Touch Bar ditawarkan pada harga bermula RM6299, sementara MacBook Air 13-inci versi asas dijual pada harga bermula RM4199.

Bagi kami sendiri, langkah ini mungkin diambil oleh Apple kerana rekaan MacBook sendiri telah sedia nipis dan ringan, sekaligus menjadikan penggunaan nama “Air” mungkin tidak relevan. Tidak mustahil juga kita melihat penawaran MacBook dalam saiz berbeza, selain MacBook Pro pada masa akan datang.

Buat masa ini, Apple masih menjual komputer riba MacBook Air versi 13-inci melalui Apple Store Malaysia.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2fkaURg

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.