Hi! Welcome Back and Stay Tune! Mozilla Sedang Membangunkan Projek Quantum Dengan Fokus Pelayaran Yang Lebih Lancar Dan Pantas - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Mozilla Sedang Membangunkan Projek Quantum Dengan Fokus Pelayaran Yang Lebih Lancar Dan Pantas

Mozilla merupakan salah satu syarikat yang memfokuskan kepada teknologi web dan juga pelayar web. Terkini, mereka berkongsi mengenai pembangunan sebuah projek baru yang dinamakan Quantum – enjin web generasi baru yang akan menawarkan pelbagai pembaharuan.

Quantum akan menggunakan kelebihan pada pelbagai hardware baru dan menawarkan pengalaman pelayaran yang lebih lancar dan pantas kepada para pengguna – tidak kira pada desktop atau peranti mudah-alih.

Mozilla memberi gambaran yang mana sesuatu web akan dibuka dengan lebih pantas, pengguna juga boleh menatal web dengan pantas – selain animasi dan kandungan berat boleh dibuka dan memberikan respon serta-merta.

Quantum akan menjayakannya dengan turut mengoptimasikan penggunaan GPU pada peranti, dan bukan bergantung kepada CPU semata-mata. Mozilla akan menggunakan sejumlah teknologi dalam pembangunannya, termasuk Servo dan juga Rust.

Mozilla dijangka mengimplementasi Quantum pada pelayar web Windows, Android, Mac dan Linux menjelang penghujung 2017 kelak.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2eCvJpX

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.