Hi! Welcome Back and Stay Tune! Jika Suami Menyakiti Istrinya, Berarti Dia Telah Durhaka Kepada Allah - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Jika Suami Menyakiti Istrinya, Berarti Dia Telah Durhaka Kepada Allah




Kehidupan suami istri yang rukun, damai, sejahtera serta bahagia merupakan idaman kebanyakan orang. Namun yang namanya rumah tangga, tentu ada saja yang namanya permasalahan.

Kecil besarnya persoalan dalam rumah tangga itu adalah tergantung langkah kita menyikapinya dan bagaimana mencari jalan keluar paling baik untuk permasalahan yang ada.

Maka dari itu ada makna ‘menyelesaikan satu persoalan melalui langkah kekeluargaan’, berarti apabila ada persoalan, jangan sampai dibawa keluar supaya permasalahan itu tidak makin besar dikarenakan campur tangan orang luar.

Nah, tentu kita sudah kerap dengar ‘istri durhaka’ ya kan? namun sempatkah anda mendengar ‘suami durhaka’? Mungkin saja saja jawaban berikut ini bisa menerangkannya kenapa jarang kita dengar kalimat ‘suami durhaka’.

Seseorang Bertanya:
“Kalau isteri menyakiti hati suami, tandanya durhaka pada suami. Namun bagaimanakah bila suami sakiti hati isteri.? ”

Jawaban Ustadz:
Berdosa juga lah. Namun tak ada istilah suami durhaka pada isteri, namun suami akan ditandai Malaikat juga sebagai durhaka pd Allah SWT.

Karena isteri, rezekimu bertambah.
Kerana isteri, jadi lahirlah zuriatmu.
Kerana isteri, makan, pakaian mu dijaga.
Kerana isteri, tenang hatimu.
Kerana isteri, lembut panorama mata mu.

Kerana isteri, yaitu satu-satunya manusia yang bisa lihat cacat-celamu yang tersembunyi dari pandangan matamu tapi masih tetap menerimamu apa adanya.

Jangan sampai sakiti hati mereka, ingatlah setiap pengorbanan mereka, meskipun kecil dimata mu, baginya besar untuk dianya.

Wahai pria yang bergelar suami. Ingatlah bahawa setiap peluh yang menitik, yang dikerjakan untuk keluarganya, tiap-tiap air mata yang menitis untuk anak-anak serta suaminya yaitu salah satu tanda bahwa dia isteri yang terbaik buat anda.

Kenapa Wantia Sering Menangis?
Karena wanita itu unik, ia makhluk yang istimewa.

Allah kuatkan bahunya untuk melindungi anak-anaknya
Allah lembutkan hatinya untuk berikan rasa aman
Allah kuatkan rahimnya untuk menaruh benih manusia
Allah teguhkan peribadinya untuk selalu berjuang saat yang lain menyerah
Allah beri dia naluri untuk terus menyayangi, walaupun dikhianati oleh rekan, walaupun disakiti oleh orang yang ia sayangi.

Wanita makhluk kuat. Namun bila satu waktu dia menangis, itu kerana Allah memberi air mata untuk membersihkan luka batin dan memberi kemampuan baru untuk wanita.

Sumber: informasipopuler.com








Sumber islamidia.com http://ift.tt/2eXtQ5P

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.