Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pakaian Luarbiasa Sehelai 24 Jenis Warna Dan Gaya! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pakaian Luarbiasa Sehelai 24 Jenis Warna Dan Gaya!

Alangkah seronoknya seorang kanak-kanak apabila memiliki sebuah patung yang mampu digayakan dengan 24 jenis gaya dan warna hanya dengan sehelai kain kan.

MORF cloth

Namun, percayalah sememangnya konsep baju yang dinyatakan benar-benar wujud dan dikenali sebagai MORF, rekaan terbaru yang pasti membuatkan pemakainya berasa teruja.

Bayangkan, hanya dengan membeli sehelai baju, bermakna anda memiliki 24 jenis corak dan warna yang berbeza. Menakjubkan!

Dilancarkan pada bulan April 2015 yang lalu, rekaan unik ini berjaya memukau perhatian ramai melalui teknik tersendiri.

Pada mulanya, fesyen luarbiasa ini agak sukar dipercayai namun selepas melihat video penggayaan MORF, ternyata ia boleh dikategorikan sebagai terlalu kreatif!

Bermula dengan satu jenis warna, MORF seterusnya bertukar kepada 23 corak berlainan.

Antaranya seperti corak garis melintang, gabungan dua corak sehinggalah kepada cantuman beberapa warna dengan sehelai baju.

MORF

Baju tidak perlu diterbalikkan semula selepas ditanggalkan. Pemakai hanya terus menyarungkan baju seperti biasa dan proses ini akan berulang-ulang sehinggalah selesai menggayakan 24 jenis corak pada baju.

Baju ini dihasilkan tanpa sebarang zip, pita velcro mahupun butang. Tiada sebarang unsur yang menyukarkan pemakai apabila memakai pakaian ini.

MORF turut dihasilkan dengan leher berbentuk bulat dan V pada setiap helaian baju yang sama.

MORF sebenarnya direka menggunakan teknik lapisan dan bagi mengelakkan ketidakselesaan pada tubuh, kain yang dipilih adalah daripada jenis fabrik kurang tebal.

Idea kreatif ini datangnya daripada dua orang pereka, Tamara Salem dan Barak Kirschner.

Apa yang menarik, Tamara bukanlah seorang pereka fesyen tetapi dia merupakan seorang wartawan dan editor disebuah majalah.

Tamara
Tamara (kanan).

Idea kreatif ini tercetus secara tidak sengaja semasa dia mahu menjahit sehelai baju untuk dihadiahkan kepada rakannya.

Pakaian yang dihasilkan pada masa itu berkonsepkan lapisan warna hitam dihadapan dan putih pada belakang baju.

Tamara mendapat idea baru apabila menterbalikkan baju yang dijahitnya. Pada mulanya, dia melihat warna hitam pada keseluruhan baju, kemudian rona putih pula pada permukaan pakaian apabila diterbalikkan sekali lagi.

Dari situ, Tamara mula terfikir untuk mengaplikasikan konsep fesyen tersebut dengan cara yang lebih mudah.

Selepas beberapa prototaip, MORF akhirnya berjaya dihasilkan dan telah dipatenkan terlebih dahulu di Amerika Syarikat sebelum dilancarkan didalam sebuah program.

Baju dengan 24 corak ini didatangkan dengan tiga warna utama iaitu merah, biru dan hijau. Manakala hitam dan putih menjadi rona sampingan pada ketiga-tiga warna utama.

MORF

MORF bukan saja sesuai digayakan oleh wanita malah juga lelaki. Lebih menarik, selain baju T, MORF turut didapati dalam versi gaun pendek.

Dengan harga RM344, pengguna boleh merasai sendiri keseronokan semasa menggayakan MORF dalam aktiviti seharian.

Malah, baju ini juga boleh membantu mengurangkan jumlah pakaian yang perlu dibawa ketika out-station!

BACA INI JUGA: 'Memang Sengaja Saya Pakai Lusuh Supaya Akhirnya Saya Tahu Siapa Sahabat Sejati'

-SENTIASAPANAS.COM



Contributer : SentiasaPanas http://ift.tt/2eXKWR0

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.