Hi! Welcome Back and Stay Tune! Uber Ingin Menawarkan Tempahan Kenderaan Terbang Dalam Tempoh 10 Tahun Akan Datang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Uber Ingin Menawarkan Tempahan Kenderaan Terbang Dalam Tempoh 10 Tahun Akan Datang

Uber merupakan salah satu perkhidmatan yang memudahkan pengguna ke sesuatu destinasi. Selain daripada kenderaan biasa, mereka juga kini telah mula menawarkan kenderaan pemanduan automatik di beberapa lokasi. Bergerak kehadapan, selain kenderaan di tanah, mereka juga ingin memudahkan pengguna ke sesuatu destinasi melalui udara.

Untuk tujuan tersebut, Uber baru-baru ini telah berkongsi kajian dan perancangan mereka untuk kenderaan terbang. Uber memanggilnya sebagai Uber Elevate – dan mereka lebih terbuka untuk bekerjasama dengan pengeluar kenderaan lain dalam menjayakannya.

Uber Elevate

Pengenalan kenderaan terbang ini juga sekaligus akan mengurangkan kesesakkan lalu-lintas, disamping membolehkan pengguna ke sesuatu destinasi jauh dengan lebih pantas. Uber menyasarkan untuk merealisasikannya dalam tempoh sedekad akan datang.

Selain Uber, beberapa syarikat lain turut melihat ke arena sama, termasuk Airbus melalui projek Vahana mereka, dan juga Larry Page (pengasas Google) sendiri yang telah membuat beberapa pelaburan dalam arena sama.

Mungkinkah dengan fokus pelbagai syarikat ini, kita akan melihat kenderaan terbang seperti dalam filem-filem barat direalisasikan dalam sedekad akan datang?






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2dXKUG9

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.