Hi! Welcome Back and Stay Tune! 6 Sekeluarga Maut, 4 Cedera MPV Terbabas Di LPT2 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

6 Sekeluarga Maut, 4 Cedera MPV Terbabas Di LPT2

133

KUALA TERENGGANU – Percutian 10 anggota keluarga menjadi episod ngeri apabila enam daripada mereka termasuk tiga kanak-kanak maut setelah kenderaan pelbagai guna (MPV) yang dinaiki terbabas di Kilometer 288.6 di Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) hari ini.

Kemalangan selepas susur Tol Chukai itu berlaku kira-kira 5.30 petang tadi dan turut menyebabkan empat yang lain cedera.

Mereka yang maut di tempat kejadian ialah Ahmad Razi Abd Rahman, 63, (abang pemandu), Pauziyah Awang, 56 (isteri Ahmad Razi), Quratulnisa, 11 dan Ahmad Nijat, 9, (kedua-duanya anak pemandu) serta Sofea Adriana Shahruddin, 7, yang merupakan cucu Ahmad Razi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kemaman DSP Normansah Din berkata isteri pemandu, Mahani Ngah, 42, pula meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Kemaman.

Pemandu MPV Hyundai Starex itu, Ahmad Nasal Abd Rahman, 52, cedera ringan manakala tiga lagi anaknya iaitu Ahmad Mukriz, 3, Ahmad Shakir, 12, dan Quratul Ain, 14, cedera parah dan kesemua mereka dihantar ke hospital oleh orang awam, katanya dalam sidang media di sini, malam ini.

Normansah berkata berikutan rempuhan kuat kemalangan itu, tiga daripada mangsa telah tercampak keluar daripada kenderaan itu.

Enjin MPV berkenaan juga terkeluar daripada ruangnya, kata beliau.

Menurutnya mereka sekeluarga datang dari Kedah untuk menghadiri kenduri kahwin di Felda Jengka, Pahang sebelum meneruskan perjalanan ke Universiti Malaysia Terengganu untuk melawat adik Ahmad Nazal dan Ahmad Razi.

Kejadian itu dipercayai berlaku akibat tayar kiri hadapan MPV itu pancit menyebabkan pemandu gagal mengawal kenderaan sebelum ia terbabas ke pembahagi jalan tengah lalu terlanggar tiang jambatan, katanya.

“Ahmad Mukriz dan Quratul Ain akan dihantar segera ke Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu untuk rawatan lanjut,”katanya.

Sementara itu, seorang anggota keluarga mangsa yang dihubungi Bernama berkata keluarga itu sempat bercuti di Bukit Tinggi, Pahang sebelum menuju ke Kuala Terengganu untuk menemui anggota keluarga lain.

Erma Idayu Mohd Yusop berkata bapa saudaranya, Ahmad Razi, pesara kerajaan dan isterinya Pauziah Awang menetap di Shah Alam manakala anggota keluarga lain menetap di Kodiang, Kedah.

“Pihak keluarga kami akan ke Shah Alam bagi menguruskan jenazah mereka,” kata Erma Idayu yang juga pemberita sambilan Bernama di Biro Pulau Pinang. – BERNAMA

The post 6 Sekeluarga Maut, 4 Cedera MPV Terbabas Di LPT2 appeared first on PenMerah.com.



Penyumbang : PenMerah.com

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.