Hi! Welcome Back and Stay Tune! KFC Menguji Restoran Pintar Yang Mencadangkan Menu Makanan Berdasarkan Wajah Pengguna - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

KFC Menguji Restoran Pintar Yang Mencadangkan Menu Makanan Berdasarkan Wajah Pengguna

Perkembangan teknologi membuatkan ia turut diintegrasikan pada pelbagai perkara disekeliling kita. Terkini, di China, pihak KFC bekerjasama dengan Baidu (syarikat gergasi internet di China) untuk menguji restoran pintar yang mencadangkan apa yang mungkin dipesan oleh pengguna – berdasarkan kepada wajah.

Melalui teknologi pengecaman wajah yang digunakan, ia mengenal pasti beberapa perkara seperti jantina, wajah, mimik muka dan sebagainya – dan seterusnya mencadangkan menu yang mungkin bersesuaian dengan anda. Seperti biasa, ia hanya cadangan, dan pengguna boleh memilih atau memesan menu lain.

KFC China

Disamping cadangan, fungsi pengecaman wajah ini juga dikatakan boleh mengenal-pasti seseorang pelanggan – dan seterusnya mencadangkan menu yang pernah dipesan oleh mereka sebelum-sebelum ini.

Buat masa ini, teknologi ini hanya diimplementasi di salah sebuah restoran KFC di Beijing. Ia dilihat lebih kepada menguji teknologi berkenaan – tetapi tidak mustahil pada masa akan datang kita akan melihatnya digunakan dengan meluas. Selain daripada teknologi ini, sebelum ini KFC turut pernah menguji sokongan membuat pesanan makanan melalui robot di salah sebuah restoran mereka di China.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2hgHkfn

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.