Hi! Welcome Back and Stay Tune! Khairy: Wala’ Pemuda Umno kepada Najib bukan amalan membuta tuli - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Khairy: Wala’ Pemuda Umno kepada Najib bukan amalan membuta tuli

khairy-umno-pemuda

KUALA LUMPUR: Prinsip wala’ atau ketaatan yang diamalkan terhadap pemimpin serta institusi kepemimpinan Umno bukan amalan membuta tuli, tetapi ia kesetiaan dituntut agama, kata Khairy Jamaluddin.

Ketua Pemuda Umno itu berkata, sememangnya setiap ahli perlu menunjukkan kesetiaan mereka selagi arahan yang diberi tidak melampaui batas dan pemimpin tidak melakukan perkara dilarang agama.

“Ada yang bersangka buruk konon ini kesetiaan membuta tuli…ada yang mungkin kurang memahami…apabila kita bercakap tentang wala’ pastinya kita rujuk pada kesetiaan yang dituntut dalam agama.

“Adakah presiden kita seorang pemimpin yang melampaui batas? Adakah presiden kita minta kita lakukan yang dilarang oleh agama?

“Kena faham kenapa 600,000 Pemuda tetap beri wala’ pada Datuk Seri Najib hingga ke hari ini,” katanya dalam ucapan penggulungan pada Perhimpunan Agung Umno 2016 berakhir hari ini.

Beliau berkata, perhimpunan tahunan yang dijadikan platform untuk melontar suara anak muda dan aspirasi golongan itu saban tahun memperlihatkan pelbagai inisiatif membela rakyat dizahirkan Najib.





Mukah Pages bring you trending news media Free Malaysia Today

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.