Hi! Welcome Back and Stay Tune! Apple Memfailkan Saman Ke Atas Qualcomm - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Apple Memfailkan Saman Ke Atas Qualcomm

Saman dalam arena teknologi ini bukan sesuatu yang baru. Ia biasa dilakukan dalam melindungi hak sesuatu pihak daripada diancam atau diambil oleh pihak lain. Terkini, Apple dilihat telah memfailkan saman ke atas pengeluar cip terkemuka Qualcomm atas beberapa sebab.

Apple mengatakan Qualcomm memonopoli pasaran untuk cip peranti tanpa-wayar, dan pada masa yang sama tidak memulangkan wang Apple bernilai $1 bilion disebabkan Apple bekerjasama dengan pihak berkuasa Korea Selatan.

Apple meminta Qualcomm untuk memulangkan kembali wang rebat untuk perlesenan. Disamping itu, Apple juga inginkan kembali sejumlah wang yang telah dibayar, mengatakan mereka terlebih bayar kepada pihak Qualcomm. Pada masa yang sama, Apple turut meminta mahkamah untuk mengubah bagaimana Qualcomm mengenakan cas ke atas penggunaan teknologi mereka pada masa hadapan.

Apple dipetik mengatakan Qualcomm mengenakan cas sekurang-kuranganya sehingga lima kali lebih tinggi daripada pemilik paten selular lain.

Sebelum ini, pada bulan Disember lepas, di Korea Selatan, Qualcomm disaman sehingga 1.03 trillion won disebabkan apa yang dikatakan sebagai memonopoli pasaran. Apa pun, Qualcomm mengatakan mereka akan membuat rayuan untuk keputusan berkenaan.

Selain daripada saman Apple dan keputusan dari Korea Selatan, beberapa badan lain turut diperkatakan sedang menyiasat berkaitan dengan Qualcomm.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2j6wDwS

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.