Hi! Welcome Back and Stay Tune! Dron Yang Direka Untuk Terbang Selama 10 Hari Melengkapkan Ujian Penerbangan Selama 56 Jam - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Dron Yang Direka Untuk Terbang Selama 10 Hari Melengkapkan Ujian Penerbangan Selama 56 Jam

Penggunaan dron di medan perang akan meningkat kerana ia mengurangkan risoko anggota tentera kehilangan nyawa ketika melakukan operasi. Dron udara yang digunakan sekarang mampu terbang sekala 32 jam tanpa henti. VA001 ialah dron yang dibangunkan oleh Vanilla Aircraft dengan sokongan dana dari DARPA dan NASA. Dron berenjin diesel ini direka untuk terbang berterusan selama sepuluh hari.

Dron ini berjaya melakukan penerbangan tanpa henti selama 56 jam sekaligus memecahkan rekod penerbangan dron berkuasa jet dunia. Pada asalnya VA001 sepatutnya terbang selama 120 jam tetapi ujian ditamatkan awal atas sebab cuaca. Dengan kemampuan penerbangan yang amat lama ini, VA001 akan menjadi platform intipan ketenteraan, penyampai isyarat radio untuk tentera dan juga melakukan penderiaan jarak jauh untuk kajian bumi.

 

 






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2iYCS6z

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.