Hi! Welcome Back and Stay Tune! Peniaga warga asing Jalan Masjid India bantah langkah DBKL untuk usir mereka, peniaga Bangla dakwa rakyat Malaysia cemburu dengan kejayaan mereka - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Peniaga warga asing Jalan Masjid India bantah langkah DBKL untuk usir mereka, peniaga Bangla dakwa rakyat Malaysia cemburu dengan kejayaan mereka

Peniaga warga asing di Jalan Masjid India di sini membantah langkah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk mengusir mereka keluar dari situ.

Peniaga warga asing Jalan Masjid India bantah langkah DBKL untuk usir mereka, peniaga Bangla dakwa rakyat Malaysia cemburu dengan kejayaan mereka

Peniaga warga asing Jalan Masjid India bantah langkah DBKL untuk usir mereka, peniaga Bangla dakwa rakyat Malaysia cemburu dengan kejayaan mereka

Mereka mendakwa usaha itu dibuat kerana rakyat Malaysia “cemburu dengan kejayaan mereka” dan menganggap peraturan itu sebagai amalan “diskriminasi”.

Seorang warga Bangladesh, yang dikenali sebagai Mohsin, berkata rakyat Malaysia “tidak berpuas hati” melihat kerancakan perniagaan mereka.

“Anda tidak mahukan kerja ini. Tiada rakyat Malaysia berminat untuk memenuhi keperluan masyarakat kami. Sebab itulah kami buka kedai sendiri,” katanya.

“Sekarang apabila anda lihat perniagaan kami maju, pihak berkuasa negara anda cuba rampas daripada kami.”

Mengakui tiada lesen, Mohsin mempertahankan haknya berniaga dengan alasan sudah menjadi kelaziman peniaga di kawasan itu menggunakan lesen pihak lain.

Seorang lagi warga Bangladesh, dikenali Shah, berkata peraturan baru DBKL itu “tidak adil” dan percubaan mengambil alih perniagaan mereka yang lumayan.

“Kedai-kedai kami bertujuan memenuhi permintaan orang kami dan kami mengimport barangan yang sedia ada dari sana,” katanya.

“Kami tidak mengganggu sesiapa, jadi kenapa anda memaksa kami lari dari sini?

“Tanpa kami, komuniti kami terpaksa membeli barangan dengan harga lebih tinggi. Mereka pasti tidak dapat menampung kenaikan kos sara hidup.”

Sementara beberapa peniaga tempatan pula mengalu-alukan langkah DBKL mahu menghadkan peniaga-peniaga asing seperti yang diperkenalkan di negara-negara lain. 

Sumber: Malay Mail



Sumber Peniaga warga asing Jalan Masjid India bantah langkah DBKL untuk usir mereka, peniaga Bangla dakwa rakyat Malaysia cemburu dengan kejayaan mereka

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qdhBtQ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.