Hi! Welcome Back and Stay Tune! Peringatan untuk yang belum kahwin.. jangan tengok pakaian, kopiah serban family bakal korang alim bermakna suci - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Peringatan untuk yang belum kahwin.. jangan tengok pakaian, kopiah serban family bakal korang alim bermakna suci

Assalammualaikum admin.. mohon siarkan boleh??

 

 

Peringatan untuk yang belum kahwin.. jangan tengok pakaian, kopiah serban family bakal korang alim bermakna suci

Peringatan untuk yang belum kahwin.. jangan tengok pakaian, kopiah serban family bakal korang alim bermakna suci

jika sudi siarkan mohon hide acc ini, saya guna acc fake.
t.kasih admin..

aku isteri teraniaya. 😢
berkahwin dengan orang utara, diperlakukan macam sampah!!

ini luahan ku kepada bekas suami ku dan ibu mertua, ipar duai yg kejam terhadap ku.

” Allahuakbar!!! Aku silap buat muka masam, mengadu tentang kejahatan mak kau, adikberadik kau, kau dah buang aku macam sampah, hina sangat ka aku wahai suami, ibu mertua, iparduai?

Hina sangat ka aku yg jahil yg ingin berubah ini??

Hina sangat ka ibu ayah aku yang jahil??

Hina sangat ka keturunan aku yg jahil ini??

Keluargamu yang ku sangka, suci Alim warak begitu jijik sekali dengan diriku.

Mereka langsung tidak menyukai ku.

Aku perempuan jahil tapi aku menjaga maruahku..

Ibu ayahku membimbing aku dari kecil, untuk menjaga maruahku ini.

Demi Allah walaupun aku jahil, aurat aku jaga.

Ibu berpesan “jaga maruah, maruah kita mahal.. Jangan bagi orang yg tidak halal kecuali suami mu yg sah”

Aku silap sikit kau dah hukum aku macam ni??

Aku tak berzina, tak pernah curang mahupun nusyuz tapi kau maki caci aku seolah aku penzina. 

Aku pilih kau kerana aku percaya kau boleh pimpin aku kesyurga, bimbing aku kejalan yg benar.

Kau dah berjanji padaku akan menerima diriku seadanya, menerima kekurangan ku.

Tapi apa yg kau telah lakukan padaku??

Kau seksa aku..
Kau berjanji manis pada ibu ku ayah ku, kau hampakan mereka.. 😭
Kau biar aku dimaki..
Kau biar aku dibuli..
Kau biar aku difitnah..
Kau tak beri aku nafkah..
Kau dera aku..
Kau pukul aku..

Kau buat hidup seperti bukan seorang isteri.
Kau jadikan diriku pengasuh,orang gaji dirumah ibu ayahmu yg besar itu.

Kau hanya perlakukan aku macam SAMPAH!!

Kau halau aku daripada rumah ..
Kau buat aku macam binatang..
Kau cerai aku, biar aku balik sendiri pada ibu ayah ku langsung tak ada ape2.

Demi Allah..
Sungguh Allah Maha melihat segalanya.

Kamu manusia yg bertopengkan syaitan.

Hubungan dengan Allah kamu jaga.

hubungan dengan manusia zeroo kamu langsung tak jaga.

Kamu zalim terhadap manusia jahil ini.

Kamu perlakukan diri ku seolah bukan manusia.

HINA SANGAT KA AKU?????!!

Sungguh aku dah maafkan kau wahai suami ku.. Wahai mertua ku.. Wahai iparduai.. Birasku..

Aku takkan berdendam dengan mu dan keluargamu..

Tapi aku akan ingat segalanya sampai Allah tarik roh ini dari jasad..

Aku akan ingat!!!
Pembalasan Allah itu ada!!!

Berbahagia lah diatas penderitaan orang lain.

Peringatan untuk pembaca yg belum kahwin.. jangan tengok pakaian , kopiah serban family bakal korang alim bermakna suci.

kebanyakkan mereka la yang zalim!!!
syaitan bertopengkan mansia..
segala kejahatan mereka tutupi guna pakaian alim mereka.

mohon hati2…

Assalammualaikum admin… mohon sangat upkan … saya guna fake acc..

sebelum ni pernh mngdu tp admin xsiarkn.. kli ni sy mhon sgt admin siarkn😭

saya dah dicerai talak satu kemarin oleh suami dalam sms.

sebenarnya saya dah setahun tak duduk sebumbung dgn dia, saya asal sabah.. 
suami asal perlis.. 
nikah tahun lepas bulan 5/14 hribulan..
Kami tk ada anak..
Umur saya 21.. 
Suami 29 da tahun ni..

slpas kwen sy ikut suami ktmptnya.. Dia bawak sy dduk dirumh mrtua.. Sy akur ja admin..

fmly belah suami ni boleh dikatakn alim …

Ayah dia kaki mesjid mak dia tdung labuh.. Solat x prnah tggal..

tp sbnrnya diorg alim luar dalam zalim.. 😭

6bln shja sy thn dduk sana.. 
demi Allah slma sy dduk sana.. Sy tak dibagi nfkh duit bulanan, bg mak dia tiap bulan sampai ribu boleh pulak..😢, batin pun dia lemah .. tp saya sabar je.. Sy trma dia sbgai suami krna Allah.. Dn ingt dia la yg boleh bimbing sy..

Tpi saya dh silap.. Slma dgn dia 6bulan
sy dibuat pngasuh ank2 buah suami, saya dimaki, diftnh oleh iparduai sppu suami..
Dikata mcm2..

mertua pon baik dpn blkng ftnh sy mcm2 mki sy..😢
sy dh buat krja rumah smua smpaikan basuh spender adikberadik dia yg bgsu yg pmpuan tu yg kotor ade lendir kuning hitam pun.. sy sggup bsuh gna tngn.. tp apa yg sy buat x betul dimata mrtua..😭

potong bawang pon dihina, saya masak dibuang dibagi mkn kucing, mertua hina msakkan sy..kalau saya tk masak mertua kata sy ni mlas la, smpai mngadu kat suami sy ni mnantu tkda guna.. Tp smua kerja sy buat pun..

Allahu..😭

suami hina saya mcm2 kata family saya jahil, miskin smua dia hina..
Dia ungkit smua..

Saya tahan je admin..
6bulan saya tahan..

Smpailah kesabaran sy hilang..

Dia maki sy isteri tk guna dia tmpar sy.. Dia hlau sy.. Dia packing pakaian sy dalam kotak, plastik smpah..😭

saya tak tahan, saya balik sabah.. Dduk dgn mak bapa saya

Seksa sgt duduk sebumbung dgn mrtua .. Ya Allah…

Setahun sy duk sni dia lgsung x pdli sy…

Malah pernh lg dia mohon cerai tp dia cncel sbb kononnya masih sayang, tapi dia suruh saya balik prlis tmbg sndri lagi..

disuruhnya lagi saya bawak bapa sy melutut mntak mf kt fmly dia..
😭
Klu tk bawak bapa saya diorg tk kasi saya datang sana..

Saya ambil keputusan tk balik tmpt suami.

Allah.. Sy xmau maruah bapa sy jatuh..

knp dia buat sy bgni.. Ya mmg saya ni dri fmly mskin .. Bapa saya kerja buruh ja..

mmg org miskin dibuat mcm ni ka admin😭😭
Hina sgt ka admin org miskin dn jhil..😭

Sy plih dia sbb sy nk dia bmbing sy tp malah sebaliknya saya diseksa..

Sy jhil cm ni pun.. Sy xprnh berzina dgn org.. Sy jaga maruah saya, jaga aurat saya..
Smpai nikah dgn dia..

😭 dia tk hargai saya..

Malah dia cakap sy ni isteri drhaka, tk hidu syurga, jalang, brdosa, semua perkataan maki kluar dari mulut dia.😭

Seblm kawin dia jnji nk duk rumh asing, bimbing sy mcm mcm dia jnji …

Tpi lepas kawen sy diseksa dibuat pengsuh, dihina, dimaki, nfkh tak prnh kasi…

smpai la saya kmrin sms mintak cerai, sy dh tak tahan setahun saya jadi gantung tak bertali ..

akhirnya dia ceraikan saya talak satu..

saya nak tanya.. boleh tk nak cepatkan proses perceraian andai saya bawak bukti sms dia ceraikan saya?

Sy dah dh mohon cerai tkliq tp proses lmbt sgt😭😭

dh sethun dah.. sy mhon cerai tklik tp mhkmh sabah asyik nk tngguh2..😭

mohon pada yg ade pnglmn.. boleh tk trngkn cm mn😭😭

Via: KRT

 



Sumber Peringatan untuk yang belum kahwin.. jangan tengok pakaian, kopiah serban family bakal korang alim bermakna suci

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wa3hnY

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.