Hi! Welcome Back and Stay Tune! Jualan Runcit US Meleset Daripada Jangkaan Pasaran - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Jualan Runcit US Meleset Daripada Jangkaan Pasaran

Berdasarkan laporan pada hari ini, jualan runcit U.S mencatat peningkatan terbesar dalam tempoh 2 tahun 6 bulan pada bulan September. Hal ini disebabkan, peningkatan permintaan terhadap barangan pembuatan rumah dan kenderaan berikutan badai Harvey dan Irma.

Jabatan Perdagangan menyatakan jualan runcit meningkat 1.6% berbanding bulan lepas juga didorong oleh peningkatan harga minyak gasolin berikutan badai Harvey yang merosakkan loji-loji minyak di sekitar Gulf Coast.

Pada bulan lepas, jualan runcit mencatat peningkatan terbesar sejak Mac 2015. Data pada bulan Ogos yang dikaji semula, menunjukkan jualan runcit jatuh sebanyak 0.1% berbanding laporan sebelumnya mencatat kejatuhan 0.2%.

Jualan runcit meningkat 4.4% dari segi tahunan jauh mengatasi jangkaan pakar ekonomi sebanyak 3.1%.

Jualan barangan pembangunan dan tanaman meningkat sebanyak 2.1% pada bulan lepas, peningkatan tertinggi sejak bulan Februari berbanding bulan Ogos yang meningkat 0.6%

Jualan kenderaan pula meningkat 3.6% disebakan penduduk terpaksa mengganti kenderaan mereka yang rosak akibat badai yang melanda. Peningkatan ini juga merupakan peningkatan tertinggi sejak Mac 2015 diikuti 2.1% penurunan pada bulan Ogos.

Jika tidak mengambil kira jualan automobil, minyak gas, barangan pembuatan dan perkhidmatan makanan, jualan runcit meningkat sebanyak 0.4% pada bulan lepas berbanding bulan Ogos yang tidak menunjukkan perubahan.

The post Jualan Runcit US Meleset Daripada Jangkaan Pasaran appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wTS5cK

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.