Hi! Welcome Back and Stay Tune! Saya Pelik Sebab Sebelum Balik Dia Tak Henti Hantar Mesej Kata Rindu - Isteri - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Saya Pelik Sebab Sebelum Balik Dia Tak Henti Hantar Mesej Kata Rindu - Isteri


Isteri kepada anggota polis trafik yang maut dalam kemalangan di Kilometer 139 Jalan Kuala Terengganu- Kuantan dekat Teluk Kalong, Chukai memberitahu bahawa suaminya sempat menghubunginya untuk memaklumkan dia akan pulang ke rumah kira-kira dua jam sebelum kemalangan berlaku.

“Suami ada hubungi saya memaklumkan dia akan sampai ke rumah dalam masa satu jam dan ketika itu dia juga beritahu berasa sangat letih sepanjang mengikuti latihan itu," kata Zarina Abdul Rahman, 37, isteri Sarjan Mejar Abdul Hakim Samingan, 54, salah seorang mangsa yang maut dirempuh oleh sebuah lori yang memasuki laluan konvoi.

Selain Abdul Hakim yang merupakan anggota Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dungun, turut terlibat dalam kemalangan itu ialah rakan setugasnya, Koperal I Suresh, 36.

Menurut Zarina, kejadian itu berlaku ketika suaminya itu dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Kampung Rajawali di Pulau Serai, Dungun selepas menyertai latihan menunggang jarak jauh motosikal berkuasa tinggi itu sejak Selasa lalu.


"Dia hubungi saya pada 1.30 petang ketika berada di Sungai Ular, Kuantan dan saya memintanya menunggang dengan berhati-hati. Dia juga memaklumkan kena bertugas esok di Arena Merdeka, Dungun sebagai persiapan menyambut kehadiran Timbalan Perdana Menteri yang akan merasmikan satu program besar di situ pada Sabtu," katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Kemaman.

Jelas Zarina, dia meminta suaminya segera pulang ke rumah untuk berehat kerana bimbangkan Abdul Hakim yang menghidap penyakit kencing manis sebelum dia dimaklumkan tentang kejadian menimpa suaminya kira-kira pukul 3 petang .

"Hasil perkahwinan saya dengan arwah, kami dikurniakan tiga cahaya mata berusia tiga hingga sembilan tahun.

"Arwah yang pernah berkahwin sebelum bernikah dengan saya, mempunyai empat anak berusia 18 hingga 31 tahun," katanya.

Sementara itu, Winney Suley Buan, 33, isteri kepada salah seorang anggota yang terlibat dalam kemalangan ini, Suresh berkata, mendiang suaminya kerap menghantar WhatsApp dan memaklumkan merinduinya.

"Saya agak pelik dengan tindakannya itu kerana sebelum ini walaupun pernah berkursus lama tetapi tidak menghantar pesanan begitu, " ujarnya.

Menurut Winney, dia menerima mesej rindu terakhir yang di hantar suaminya ketika mereka berhenti makan di Sungai Ular sebelum maut dalam kemalangan dua jam kemudian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kemaman Superintendan Mohd Said Ibrahim berkata, mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Unit Forensik Hospital Kemaman untuk proses bedah siasat.

"Kita juga menahan pemandu dan kelindan lori berkenaan untuk siasatan lanjut serta menjalani ujian saringan air kencing, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

Jenazah Abdul Hakim akan dikebumikan di Kampung Seberang Pintasan, Dungun manakala mendiang Suresh pula dibawa pulang ke kampungnya di Kampung Gelam Kecik di Tumpat, Kelantan.

Sumber: Siakapkeli


✍ Sumber Pautan : ☕ Sehinggit Media News

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2yJbSQO

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.