Hi! Welcome Back and Stay Tune! PKS Di Sarawak Miliki Prospek Cerah, Berdaya Saing Ke Arah Industri 4.0 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

PKS Di Sarawak Miliki Prospek Cerah, Berdaya Saing Ke Arah Industri 4.0



KUCHING: Menteri Muda Industri dan Pelaburan Malcolm Mussen Lamoh berkata perusahaan kecil dan sederhana (PKS) di Sarawak mempunyai prospek yang cerah serta berdaya saing ke arah revolusi Industri 4.0.

Memetik laporan Utusan Borneo, katanya, bilangan PKS di Sarawak mewakili 6.7 peratus daripada keseluruhan 907,065 PKS di Malaysia dengan kira-kira 61,000 perniagaan di Sarawak adalah PKS.

“Sumbangan yang dibuat oleh PKS di Malaysia amnya dan Sarawak adalah amat penting kepada pengwujudan peluang pekerjaan dan meningkatkan standard hidup rakyat Malaysia.

“Justeru saya yakin, PKS di Sarawak mempunyai prospek cerah serta berdaya saing ke arah Industri 4.0,” katanya.

Menurutnya lagi, tidak mudah untuk PKS mengadaptasi perubahan Industri 4.0 terutama jika anda rasa takut dan bimbang mengenai di mana untuk bermula untuk menuju industri tersebut.

“Industri 4.0 adalah revolusi digital. Bagaimanapun, perjalanan bagi mengadaptasi industri ini adalah analog.

“PKS perlu tanya sama ada proses pendigitalan akan menjejaskan perniagaan mereka dan mereka perlu berupaya melihat nilai pelaksanaan Industri 4.0 daripada tiga aspek berbeza,” ujarnya.

Katanya, tiga aspek berbeza yang dimaksudkan ialah produktiviti untuk mengurangkan kos keseluruhan dan memperbaiki tahap produktiviti, kualiti untuk mengurangkan kesilapan manusia dan fleksibiliti untuk menyediakan fleksibiliti dan memendekkan masa ke pasaran. – Sarawakiana



✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2jAElSN

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.