Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tabiat Tidak Cuci Pinggan Sebelum Tidur Buatkan Anda Susah Untuk Tidur Malam - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tabiat Tidak Cuci Pinggan Sebelum Tidur Buatkan Anda Susah Untuk Tidur Malam

Ada segelintir suri rumah yang tidak suka membasuh pinggan mangkuk pada tengah malam, dan suka membiarkan sampai esok pagi dan baru mencucinya. Mungkin kerana faktor letih, membuatkan mereka membuat keputusan tersebut.

Tetapi ada juga suri rumah yang sememangnya malas hendak mencuci pinggan mangkuk, biarkan berminggu-minggu sehingga bertimbun baru hendak mencucinya, selalunya wanita yang belum berkahwin sangat suka mengamalkan tabiar itu.

Adakah anda tahu bahawa sangat penting untuk anda mencuci pinggan mangkuk terlebih dahulu sebelum tidur? Kebersihan itu bersangkut paut dengan rezeki, jika rumah anda bersih, dapur anda bersih, rezeki juga mudah masuk.

Bahkan ia juga bertepatan dengan ajaran islam :

“Jangan biarkan pinggan mangkuk yang telah digunakan tidak dibasuh. Makruh dan mewarisi kepapaan. Pastikan semua pingan mangkuk, periuk belanga, cawan dan bekas makanan dicuci sebaik sahaja selesai digunakan. Sisa-sisa makanan yang dibiarkan di dalam bekas makanan semalaman tanpa dibersihkan adalah menjadi habuan syaitan, kerana syaitan suka kepada makanan yang kotor dan busuk.”

http://ift.tt/2fGYC2u

Pastikan dapur dan rumah anda sentiasa dalam keadaan bersih dan tersusun, selain melarang daripada jin masuk, kesihatan kita juga terjamin kerana sentiasa menjaga kebersihan.

Moga ianya memberi manfaat kepada semua ya!

Sumber: Peahgosip.com

The post Tabiat Tidak Cuci Pinggan Sebelum Tidur Buatkan Anda Susah Untuk Tidur Malam appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2kDHApT

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.