Hi! Welcome Back and Stay Tune! Dituduh Seorang Lelaki, Lucinta Luna Sanggup Berbogel Buktikan Dia Wanita Asli - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Dituduh Seorang Lelaki, Lucinta Luna Sanggup Berbogel Buktikan Dia Wanita Asli

Nur Sajat dan status persoalan mengenai jantina dirinya sehingga kini masih tiada penghujungnya. Walaupun sebelum ini, wakil pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) pernah mengesahkan bahawa Nur Sajat merupakan seorang khunsa.

Namun, ramai masih tidak berpuas hati dengan penjelasan tersebut kerana ramai mengganggap Nur Sajat adalah seorang lelaki.

Perkara ini tidak hanya berlaku di negara kita, isu transgender ini juga kini menjadi perbualan masyarakat di Indonesia perihal jantina seorang penyanyi dangdut, Lucinta Luna.

Lucinta merupakan salah seorang penyanyi dari kumpulan, Duo Bunga yang juga dianggotai Ratna Pandita, menjadi perbualan masyarakat di sana apabila dikhabarkan Lucinta sebenarnya merupakan seorang transgender.

Lucinta mengakui terkilan kerana periuk nasinya terjejas apabila beberapa klien yang telah memanggil Duo Bunga untuk membuat persembahan membatalkan secara tiba-tiba.

“Makin lama berita semakin menyimpang ya. Jujur, saya sangat kecewa kerana beritanya (transgender) tidak benar. Sampai saat ini job kami banyak dicancel,” kata Lucinta.

Perkara tersebut diakui pasangan duonya, Ratna yang mengatakan sebelum berita ini tersebar, tawaran persembahan yang diterima Duo Bunga sangat banyak dan kini ianya terjejas.

Bagi membuktikan dirinya merupakan seorang wanita asli, Lucinta memanggil pihak media untuk berjumpa bahkan bersedia untuk melucutkan bajunya di hadapan semua yang hadir.

Walaubagaimanapun, perkara tersebut dihalang Ratna yang berpendapat raknnya itu sedang sedikit bermosi kerana dituduh merupakan seorang transgender.

“Kalau saya orangnya berani. Kalau saya telanjang sekarang nggak apa-apa,” tegas Lucinta.

Pihak media yang hadir bagaimanapun hanya ingin Lucinta menunjukkan kad pengenalannya atau bukti bertulis lain bagi membuktikan perkara tersebut, namun ditolak Lucinta dengan alasan tidak membawa dokumen-dokumen tersebut.

“Nanti ya, jangan sekarang,” ucap Lucinta.

Ratna kemudian bertindak menceritakan tentang kenangan membesar bersama Lucinta yang dikatakan dikenalinya sejak kecil oleh kerana mereka berdua hidup berjiran.

“Saya kenal dari kecil karena kebetulan jiran tetangga. Dia sudah seperti adik saya sendiri. Dia itu girly banget. Dia girly tapi agak tomboi sedikit sih.

“Terus suatu saat saya pindah ke Jakarta jadi sudah lama tidak bertemu. Tapi ketemu lagi selepas kita berdua menceburi dunia entertaintment bersama-sama,” jelas Ratna.

Lucinta juga berniat menawarkan diri untuk berbogel di hadapan pihak media, apabila ditanya beberapa kali melalui wawancara berasingan ketika diminta untuk menunjukkan kad identiti bagi membuktikan dia seorang wanita dan bukannya seorang lelaki.

“Nanti ada saatnya akan aku tunjukkan (kad pengenalan),” katanya.

Dapat dilihat, kejadian lelaki menyerupai perempuan dan sebaliknya semakin berleluasa ketika ini. Apa salahnya tunjukkan sahaja dokumen pengenalan diri yang sah untuk memastikan isu ini diselesaikan terus. Kata orang, berani kerana benar, betul tak?

Sumber: Kapan Lagi, Grid.id , Youtube

The post Dituduh Seorang Lelaki, Lucinta Luna Sanggup Berbogel Buktikan Dia Wanita Asli appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2GZYdFh

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.