Hi! Welcome Back and Stay Tune! Khasiat Buah Bambangan Untuk Pengidap Kanser - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Khasiat Buah Bambangan Untuk Pengidap Kanser

Mungkin sesetengah orang tidak mengenali buah ini, sangat mirip dengan buah mangga, namun rasanya dan juga manfaatnya jauh berbeza dengan buah mangga. Buah ini banyak didapati di Sabah dan Sarawak.

Buah Bambangan mempunyai banyak faedah yang tak pernah kita ketahui. Tahukah anda, buah bambangan dapat mematikan sel kanser kira-kira 15% dalam masa 24 jam? Malah, buah ini turut tersenarai dalam tumbuhan terancam International Union for Conservation of Nature and Natural Resources (IUCN).

Seorang saintis Universiti Tun Hussein Onn (UHTM) menemui khasiat disebalik biji bambangan bagi menyekat pertumbuhan sel kanser payudara. Bukan sahaja rasanya yang lemak dan sedap, namun memberi banyak kelebihan buat anda yang menghidap penyakit kanser. Kanser bukan satu penyakit yang biasa, malah mampu meragut nyawa anda jika tidak mencegahnya sedari awal.

Mampu melawan kanser

Dr. Mohd Fadzelly Abu Bakar telah membuat pertemuan kira-kira 15% daripada sel-sel payudara mati dalam masa 24 jam. Buah ini juga bagus bagi kaum wanita untuk mengelak dari pertumbuhan sel kanser payudara.

Kesan selepas 48 jam

Menurut saintis ini, sel kanser payudara mampu dimusnahkan dalam tempoh 72 jam apabila ekstrak biji bambangan didedahkan kepada sel berkenaan, manakala, tindak balasnya bermula dalam tempoh 48 jam pula. Dalam tempoh 72 jam, hampir 90% populasi sel kanser payudara mati.

Variasikan cara makan

Buah bambangan ini kulitnya agak tebal dan cara mengupas adalah mengoyakkan kulit tersebut. Ada masyarakat gemar makan buah ini bersama garam dan cili. Bagi mendapatkan rasa yang lebih sedap, buah bambangan ini sesuai dijadikan jeruk. Malah, ianya juga sesuai jika dicampur dengan sambal belacan dan makan bersama nasi.

Sumber: Facebook/Borneo

The post Khasiat Buah Bambangan Untuk Pengidap Kanser appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2H0CI6S

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.