Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kifarah Yang Akan Dihadapi Bagi Perampas - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kifarah Yang Akan Dihadapi Bagi Perampas

Setiap yang hidup di dunia ini Allah Swt sudah ciptakan hidup berpasang-pasangan. Usahlah risau jika jodoh itu lambat sampai. Allah sudah pasti mahukan yang terbaik untuk hamba-hambanya. Janganlah hanya disebabkan jodoh kamu belum sampai, kamu merungut dan menghina takdir Maha Pencipta. Seharusnya kita belajar untuk bersabar dalam setiap ujiannya.

Semua orang menginginkan hidup yang bahagia, tetapi bukanlah dengan mendapatkan kebhagiaan kita sanggup merampas kebahagiaan orang lain. Hanya disebabkan kita mengejar kebahagiaan orang lain yang akan menanggung derita akibat perbuatan kita. Kebahagiaan itu sebenarnya datang dari diri kita sendri, bukannya dari orang sekeliling.

Jika anda tidak mahu menderita di kemudian hari, janganlah kita sesekali merebut hak milik orang lain. Sanggupkah anda merasa bahagia di atas kesengsaraan orang lain seandainya anda tidak mahu merasakan penderitaan yang serupa.

Tidak perlulah merampas hak orang untuk diri sendiri

Kamu juga boleh merasakan kebahagiaan yang didambakan tanpa perlu mengambil hak yang bukan milik kamu. Wujudkanlah rasa bahagia kamu sendiri tanpa perlu mengecewakan hati orang lain.

Kamu akan merasa lebih bahagia seandainya kamu tidak menganggu kehidupan orang lain. Jika kamu masih mahu berbuat sedemikian, sudah pasti kehidupan anda akan berakhir dengan kehancuran.

Tidak perlu ambil sesuatu yang bukan menjadi hak kamu

Kebahagiaan itu juga boleh diraih tanpa perlu mengambil hak orang lain. Kita sebaiknya menjaga perasaan orang lain sudah pasti kamu tidak akan menrasai kifarah dari perbuatan kamu sendiri. Kifarah itu sentiasa ada dan janganlah sesekali kamu merampas hak orang semata-mata untuk kepentingan kamu.

Bahagia itu pasti, tapi bukan dengan mengunakan cara merampas kebahagiaan orang lain.

Merasai Kifarah dari perbuatan lalu

Apa yang kamu lakukan sudah pasti akan melanda diri kamu kembali. Sekiranya kamu merampas bahagia orang lain sudah pasti kamu akan merasai semua yang dialami orang yang kamu rampas itu terjadipada kamu sendiri dan merasa semua kekecewaan yang sama.

Kamu akan merasai kesakitan berkali ganda berbanding orang yang pernah kamu berikan kekecewaan.

Merasai rasa yang sama bagaimana rasanya kebahagiaan dirampas orang lain

Kamu tidak akan pernah merasa bahagia dari hasil merampas hak milik orang lain. Bahkan kamu akan merasa menyesal dengan perbuatan kamu iu sepanjang hayat dan bertemu dengan kifarah perbuatan kamu sendiri.

Seandainya kamu berasa bangga kerana sudah berjaya merebut hak orang, pada masa yang sesuai kamu juga akan merasai kesakitan yang sama apabila ada orang lain merampas hak kamu.

Sentiasa yakin pada kifarah Allah

Kifarah sentiasa ada dan janganlah kamu sesekali mencuba dan mencabarnya jika kamu fikir semua itu hanya rekaan semata-mata.

Mungkin benar buat masa sekarang kamu masih belum merasai dan menyesal dengan perbuatan yang kamu lakukan. Kamu berasa sangat hebat oleh kerana kamu sudah berjaya merampas sesuatu yang kamu inginkan. Suatu hari nanti sudah pasti kamu akan menyesal tiada penyudahnya kerana kamu telah menyakiti hati orang lain dan kifarah yang kamu dapatkan.

Hanya disebabkan terdesak untuk merasa bahagia, kita snggup mengecewakan hati insan lain oleh kerana merampas hak milik mereka. janganlah sesekali mempunyai sikap dan pemikiran sebegitu. Seandainya anda masih mahu melakukan perbuatan itu, anda tidak akan merasa bahagia yang berpanjangan. allah Swt sentiasa mengetahui apa yang kita lakukan dan sudah pasti akan ada pembalasan di setiap perbuatan kita. Jauhilah diri anda dari perbuatan merampas hak milik orang sekiranya anda tidak mahu rasa perkara yang sama suatu hari nanti.

Sumber: Duapah

The post Kifarah Yang Akan Dihadapi Bagi Perampas appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2F7WAsu

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.