Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tips Bagaimana Meredakan Pergaduhan Dengan Pasangan Anda - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tips Bagaimana Meredakan Pergaduhan Dengan Pasangan Anda

Bergaduh dengan pasangan itu sihat, walau bagaimanapun, pergaduhan yang sihat adalah untuk membina dan bukannya merosakkan lagi hubungan yang telah dibina.

Pertengkaran adalah diperlukan untuk membincangkan perbezaan dan keperluan anda bersama pasangan anda. Apa yang membuat pertengakaran yang tidak sihat adalah jika anda berteriak pada satu sama lain dan terluka.

Apabila hujah bermula, sukar untuk tenang dan cuba meredakan keadaan. Tiba-tiba tidak semua perkara tidak dapat dikawal dan rasanya seperti tidak dapat kembali seperti biasa. Jangan bersedih. Sebenarnya, ada banyak cara untuk meredakan pergaduhan supaya anda menjadi lebih baik.

Bagaimana? Mula-mula, tenang dulu, tarik nafas panjang, dan ingat, anda mahu menyelesaikan masalah dengan pasangan anda. Selepas itu, pelajari bagaimana untuk melegakan pergaduhan dengannya.

Tumpukan pada apa yang anda rasakan sekarang

Tumpukan pada apa yang anda rasakan sekarang

Jika anda telah memberi tumpuan kepada kesilapan pasangan, tumpukan pula pada apa yang anda rasa sekarang. Ini bermakna anda saling mengasihi dan anda juga ingin memberi tumpuan kepada perasaan pasangan anda. Bukan sahaja meringankan hujah, pasangan akan rasa difahami.

Atasi pertengkaran dengan kelembutan dan kebaikan. Jika pasangan tidak rasa difahami, dia lebih sedih dan sukar menyelesaikan masalah dengan anda.

Jangan berkira!

Jangan berkira!

Sekiranya anda mula mengira kesilapan pasangan pada satu-satu masa, hasilnya sangat membawa maut. Sikap suka berkira ini datang dari rasa tidak selamat kerana anda rasa dihakimi oleh pasangan. Daripada menyalahkan satu sama lain, lebih baik segera cari penyebab masalah dan selesaikan semuanya.

Akui kesalahan anda

Akui kesalahan anda

Apabila masalah itu nampaknya tidak mengganggu, pastikan anda mengetahui kesilapan anda. Mengakui kesilapan anda yang menyebabkan masalah berlaku. Kegagalan mengakui kesilapan mengakibatkan saling menyalahkan. Hubungan akan berubah jadi tidak sihat, kerana anda menjadi sangat tidak berpuas hati dan bahagia. Akui kesilapan anda, kerana ini adalah sikap merendah hati yang sangat berharga dalam perhubungan.

Fikirkan masa depan anda bersama pasangan

Membayangkan masa depan dengan pasangan anda boleh membuat anda menyedari betapa pentingnya hubungan anda. Dari berkahwin, mempunyai anak, bercuti bersama, dan sebagainya. Ingat juga sebab yang anda pilih dan sayang pasangan anda. Ingat betapa berharganya pasangan itu untuk anda sebelum anda menegurnya sekarang. Kadang-kadang satu kesilapan dapat memadamkan semua kebaikan yang ada. Jangan biarkan itu berlaku dalam hubungan anda.

Menyedari terlebih awal sebelum pertengkaran memuncak

Menyedari terlebih awal sebelum pertengkaran memuncak

Apabila hujah tidak dapat dikawal lagi, segera tamatkan dengan berkata, “Kejap. Kapa kita marah seperti ini? Baik kita tenangkan diri kita terlebih dahulu.” Dengan cara ini, anda dan pasangan anda boleh mengambil nafas seketika dan menenangkan diri.

Memahami pandangan pasangan

Memahami pandangan pasangan

Inilah yang dipanggil empati. Anda tidak perlu bersetuju sudut pandang pasangan, tetapi pertengkaran tidak boleh berakhir jika anda tetap degil. Cuba fahami perasaan pasangan seperti melawat tempat baru. Anda akan menjadi ingin tahu dan terbuka dengan semua tarikan dan tradisi di tempat tersebut.

Bertanya soalan yang memudahkan anda memahami perasaan pasangan

Bertanya soalan yang memudahkan anda memahami perasaan pasangan

Tanyakan soalan yang membolehkan anda memahami perasaan pasangan anda. Kaedah ini dapat mengurangkan emosi negatif dan memberi peluang untuk mengetahui diri pasangan. Bertanya soalan boleh jadi lebih baik daripada menyalahkan dan mengejek antara satu sama lain.

Pertengkaran sering tidak dapat dielakkan. Walau bagaimanapun, kunci utamanya adalah untuk belajar menyelesaikan pertengkaran dengan pasangan anda sebelum anda menyakiti antara satu sama lain.

Sumber: Unsplash

The post Tips Bagaimana Meredakan Pergaduhan Dengan Pasangan Anda appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2F7W4uy

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.