Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kek Perkahwinan Termahal Dunia Dengan Perincian Mutiara Dan Berlian - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kek Perkahwinan Termahal Dunia Dengan Perincian Mutiara Dan Berlian

Kek adalah salah satu perkara terpenting dalam majlis perkahwinan, tiada kek umpama tiada penyerinya. Bagi sesetengah orang, mereka sanggup berhabis ribuan ringgit hanya untuk sebiji ke, malah ada yang sanggup membayar dengan harga tertinggi sehingga mencecah jutaan ringgit!

Pereka luar biasa , Debbie Wingham adalah salah seorang pereka fesyen paling mahal di dunia kerana telah mencipta karya bernilai lebih $50 juta. Beliau telah menghasilkan kek termahal didunia!

Menampilkan bentuk seorang pengantin perempuan dengan ketinggian 182 cm dan berat 120 kg, ianya kelihatan sangat unik dan cantik! Ketinggian kek tersebut menyamai ketinggian manusia sebenar.

Untuk menghasilkan kek yang luar biasa ini, 1,000 biji telur dan 20 kg coklat telah digunakan.

Paling menyeronokkan apabila keseluruhan kek ini boleh dimakan dan diselaputi dengan 50 kg gula-gula selasih.

Setiap perincian daripada kek ini termasuk bunga kecil dan mutiara putih yang dihalusi adalah buatan tangan.

Sebanyak 5,000 bunga digunakan secara keseluruhannya dan mengambil masa 10 hari untuk menghias.

Terdapat juga perhiasan sebenar selain hiasan yang boleh dimakan. Antara daripadanya adalah mutiara dan berlian tiga karat yang menelan kos sehingga $200 juta (RM800 juta) setiap satu.

Debbie Wingham juga pernah mencipta kontroversi satu masa dahulu kerana telah mencipta kek berbentuk kas.ut yang dengan rekaan unik dengan kos $15 juta (RM60 juta).

Beliau mencipta rekod apabila berjaya mencipta sehelai gaun bertakhtakan berlian hitam paling mahal didunia yang menelan kos sebanyak $50 juta.

Sumber: Odditycentral , Acidcow , Timestrends

The post Kek Perkahwinan Termahal Dunia Dengan Perincian Mutiara Dan Berlian appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2CWsDFL

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.