Hi! Welcome Back and Stay Tune! Cara Hilangkan Rasa Sakit Sebab Putus Cinta - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Cara Hilangkan Rasa Sakit Sebab Putus Cinta

Apabila hubungan cinta yang telah dibina tidak dapat dipertahankan lagi, apa yang perlu dilakukan? Anda tidak boleh berbuat apa-apa, walaupun hubungan ini akhirnya meninggalkan luka sahaja.

Apabila hati terluka, satu perkara yang perlu anda lakukan adalah mengatasinya. Berikut perkongsian aliffchannel.com memetik dari laman dari sheknows.com, inilah yang boleh anda lakukan.

Terima perasaan

Pelakon dan pelawak Jim Dailakis menyamakan putus cinta dengan kematian. Beliau berkata, “Apabila putus cinta, ia terasa seperti kematian, kerana memang satu kematian hubungan,” kata Jim Dailakis. Beliau menambah, kunci adalah menerima kesedihan jika anda mahu melupakannya. Tidak mengapa untuk mengingati dan menangis sepanjang masa yang baik bersama-sama beberapa hari selepas perpisahan.

Putuskan semua bentuk komunikasi

Pakar cinta dan hubungan, British Laura Yates dinasihatkan untuk menghentikan semua bentuk komunikasi dalam pelbagai cara. Harus ada ruang untuk melupakan kerana anda memerlukan jarak dan masa untuk menyusun semula perasaan. Apabila anda tidak tahu berita tentangnya seolah-olah ditelan oleh bumi, lebih mudah untuk menyembuhkan hati.

Melarikan diri dari perasaan terdalam

Dr. Simon Rego, sebagai Pengarah Latihan Psikologi di sebuah hospital di New York, mengatakan bahawa Terapi Perilaku Terapi Kognitif (CBT) adalah peluang terbaik untuk menangani perasaan berbahaya selepas putus cinta. Satu teknik ialah, “Jangan mengelakkan perasaan ini walaupun tidak menyenangkan,” jelasnya. Pada asasnya, anda harus berurusan dengan perasaan anda.

Lawan pemikiran negatif

Jadilah positif tentang tidak menyesali apa yang berlaku dan keluar dengan kawan-kawan. Cari aktiviti yang menyeronokkan yang boleh membuat anda sibuk dan melupakan kenangan pahit. Tidak perlu menyalahkan diri sendiri kerana anda perlu maju untuk menemui diri baru anda.

Bersikaplah jujur dengan diri sendiri

Mengakui kesilapan dan kejujuran tentang perasaan anda adalah cara terbaik untuk melegakan kesakitan. Walaupun realiti, anda masih mengharapkannya kembali. Putus cinta dan rasa sakit hati akan menjadi pengalaman yang membuat anda banyak belajar.

Lihat masa depan dan lupakan masa lalu

“Putus cinta datang daripada hubungan yang tidak sihat atau tidak ditakdirkan untuk diteruskan, tetapi akan membawa kepada sesuatu yang lebih baik,” kata pengarang buku, Dr. Dain Heer.

Walaupun kesakitan ini tidak kelihatan secara fizikal, tetapi anda perlu mengatasinya dengan segera. Kerana selepas semua rasa sakit adalah lebih menyakitkan dan sukar untuk menyembuhkannya daripada cedera fizikal. Semoga anda menjadi lebih baik tidak lama lagi.

The post Cara Hilangkan Rasa Sakit Sebab Putus Cinta appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2HNygwt

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.