Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pramugari disandera pakai ballpen, pesawat mendarat darurat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pramugari disandera pakai ballpen, pesawat mendarat darurat

16/4/18
 
 pramugari china. ©2018 AFP Photo
Seorang pramugari   disandera oleh seorang penumpang dengan menggunakan ballpen. Dalam foto yang beredar, lelaki tersebut mengunci leher pramugari dan mengancam akan menusuk lehernya.

Insiden tersebut menyebabkan pesawat Air China terpaksa mengalihkan penerbangannya.
"Seorang penumpang laki-laki menyandera seorang awak dan memegang ballpen ke arah tenggorokannya," kata petugas penerbangan, Ahad (15/4).

Penerbangan Air China berangkat dari Changsha, ibu kota provinsi Hunan, pada pukul 8.40 pagi. Pesawat yang dijadualkan mendarat di Beijing pukul 11.00 terpaksa mendarat darurat di Zhengzhou setelah pukul 9.40 pagi.
Sebuah pernyataan dari Civil Aviation Administration of China mengatakan: 'Insiden penyanderaan pramugari itu berhasil ditangani pada pukul 13.17. Penumpang serta awak kapal terbang selamat.'

Foto yang diposting oleh China News Service menunjukkan sejumlah petugas pemadam kebakaran dan truk pemadam kebakaran di luar Lapangan Terbang Zhengzhou.
"Saya fikir ada seseorang berteriak, yang akhirnya membangunkan kami. Semua orang sedang tidur ketika terdengar tangisan seorang wanita. Tapi tidak ada yang tahu apa yang sedang terjadi," kata seorang saksi.

Para kru berhasil mententeramkan penumpang agar tetap di kerusi ketika insiden penyanderaan pramugari terjadi. Tak ada korban dalam peristiwa ini.
disunting dari Merdeka.com


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2H6eXL9

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.