Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pengerusi Pakatan (PH) negeri, Chong Chieng Jen berkata 'tidak' kepada Ahli Parlimen Serian Datuk Richard Riot Jaem - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pengerusi Pakatan (PH) negeri, Chong Chieng Jen berkata 'tidak' kepada Ahli Parlimen Serian Datuk Richard Riot Jaem

KUCHING: Pengerusi Pakatan (PH) negeri, Chong Chieng Jen berkata 'tidak' kepada Ahli Parlimen Serian Datuk Richard Riot Jaem yang ingin menyertai parti perikatan itu.

Chong, yang merupakan anggota MP Stampin, berkata Riot, dengan skandal rasuah yang didakwa melibatkan bekas setiausaha politiknya bukan individu dan watak yang sesuai untuk bergabung dengan pakatan itu. 

 "Mengenai desas-desus mengenai hasrat Riot untuk menyertai PH, dia adalah individu yang tidak sesuai dan tidak dapat diterima, terutama dengan skandal rasuah RM40 juta terhadap bekas ketua politiknya yang masih disiasat dan jika dia diterima, dia perlu diteliti oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebelum dia diterima masuk ke mana-mana parti komponen PH,". Kata Chong kepada pemberita hari ini selepas mengadakan pertemuan dengan wakil Jabatan Pelajaran negeri. 
Bersama beliau ialah Ahli Parlimen Bandar Kuching Dr Kelvin Yii, Ahli Parlimen Mas Gading Mordi Bimol dan Ahli Dewan Undangan Negeri Padungan, Wong Kim Wei. Chong, yang juga pengerusi DAP negeri, menegaskan bahawa sebagai pemimpin parti, beliau tidak akan membenarkan Riot menyertai parti itu, sambil menambah bahawa beliau juga akan memaklumkan kepada ketua PKR negeri Baru Bian mengenai perkara itu. ~ Sumber http://www.theborneopost.com



✍ Sumber Pautan : ☕ denaiborneo

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2wUFI4T

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.