Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pengganti Phone Lenovo A889 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pengganti Phone Lenovo A889

Phone Lenovo A889 phone android kedua saya selepas Lenovo A590. Phone lenovo A889 ni mirip saudaranya A880. Saya masih ingat phone ni saya beli kat Tesco Ampang pada tahun 2014, tahun pertama bekerja tetap.

Secara keseluruhannya saya berpuas hati guna telefon ni dengan kapasiti ram dan jumlah internal storage yang pada saya ok la sebab saya bukannya heavy user. Guna untuk online je dan saya bukannya kaki gaming pun.

Cuma dari segi kamera hadapannya sahaja yang pada saya kurang memuaskan tapi tak mengapa saya bukannya penggemar selfie.

Manakala kamera belakangnya bagi saya ok je sesuai dengan harga. Saiz phone agak besar sket tapi okla bagi saya untuk buat kerja-kerja blogging ni.

Langit Tak Selalu Cerah


Banyak kenangan pahit manis dengan phone ni. Dengan phone ni jugaklah banyak notifikasi email komisen yang masuk tiap-tiap bulan. Sejak tahun 2014 hinggalah 2018 maka tamatlah riwayat phone ni.

Bila sampai satu tahap tel ni asyik stuck kat logo Lenovo tu. Saya ingatkan hang biasa-biasa juga rupa-rupanya luar biasa.


Buka battery dan on lagi sekali. Ulang balik buat benda yang sama tapi macam tu jugaklah kesudahannya. Akhirnya google lah sebagai tempat rujukan. Dengan berbekalkan video tutorial kat youtube saya buat keputusan untuk format je phone ni.

Diringkaskan cerita percubaan saya berjaya. Alhamdulillah syukur..tak payah beli phone baru.


Tapi... langit tak selalu cerah....


...


...


..


Masalah sama berulang kembali setelah beberapa bulan guna. Terpaksa format lagi sekali. Banyak kali jugaklah saya format phone ni. Yang paling tak best bila nak install balik software-software tu. Jenuh nak menunggu. Tapi takpela selagi boleh pakai saya pakai je.


Dan...sampai satu tahap phone ni dah tak boleh nak survive lagi dah. Saya ingatkan die off sebab takde battery. Punyalah cas macam biasa tapi bila tekan button on takde ape-ape perubahan pun.

Bukan Sengaja Melepaskanmu

Dari 2014 hingga 2018 phone lenovo A889 ni berkhidmat. Satu jangka hayat yang boleh dibanggakan. Nasib baik ade phone Yes 4G yang kerajaan bagi tu sementara beli phone baru. Akhirnya belilah phone baru pengganti A889 tu. Kalinya bukan brand Lenovo lagi dah. Rasa nk try brand lain lah pulak.


xiaomi redmi note 5a prime


Banyak-banyak brand phone kat pasaran saya pilih phone Xiaomi Redmi Note 5A Prime. Yang ni je mampu. Beli kat shopee dengan harga RM479 almaklumlah bajet tak sampai RM500. Yang menarik perhatian saya untuk beli phone ni adalah kapasiti batterynya 3080 mAh.

Tapi kalau korang nak survey-survey harga phone ni boleh tengok kat Shopee atau Lazada.

Lazada Malaysia

First time beli online barang ratus-ratus ringgit ni. Itupun selepas tengok testimoni pembeli cam ok je. Tu yang berani beli online.


...

...

...

...



Ok sekian sahaja dari saya...Jumpa lagi.




✍ Sumber Pautan : ☕ Blog Azzahairi

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2MSqOmv

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.