Hi! Welcome Back and Stay Tune! Wanita 67 tahun, hamil bayi kembar - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Wanita 67 tahun, hamil bayi kembar

  09 Ogos 2018 

https: img-z.okeinfo.net content 2018 08 09 18 1933910 hamil-bayi-kembar-di-usia-67-tahun-zhang-akan-jadi-wanita-tertua-di-china-yang-melahirkan-3Qg1c4rVsp.jpg 
 Gambar hiasan (Foto: Reuters)
BEIJING – Seorang nenek berusia 67 tahun akan menjadi wanita tertua yang melahirkan anak setelah dia didiagnosa sedang mengandung anak kembar. Wanita bermarga Zhang itu telah mengabaikan saranan doktor yang khuatir akan kesihatannya, untuk melakukan pengguguran.

Beijing News melaporkan, Zhang bertekad untuk melanjutkan kehamilannya dan melahirkan kedua anak yang dikandungnya itu kerana dia telah kehilangan putera tunggalnya dalam kecelakaan kereta empat tahun lalu.

Di usianya ketika ini, Zhang akan menjadi salah seorang perempuan tertua di dunia yang melahirkan anak. Dia telah diperingatkan akan risiko melahirkan di usia yang sudah tidak muda lagi, terutama kerana dia akan melahirkan anak kembar. 

Tetapi, Zhang mengatakan bahwa dia dan suaminya sangat merindukan kehadiran seorang anak lagi setelah putera mereka meninggal dalam kecelakaan di usia 34 tahun.

"Saya tidak boleh tidur tanpa pil tidur selama bertahun-tahun. Saya dulu bermimpi tentang mendidik anak-anak putera saya, tetapi itu tidak mungkin (setelah kecelakaan)," kata Zhang kepada Beijing News sebagaimana dilansir South China Morning Post, Khamis (9/8/2018). 

Setelah putera mereka meninggal, Zhang dan suaminya mencuba untuk mengadopsi anak, tetapi gagal kerana usia mereka. Hingga pada akhirnya, pada Jun  lalu, pasangan tua itu melakukan in vitro fertilisation (IVF) - Bayi  tabung di sebuah rumah sakit di Taiwan. 

Setelah kembali dari Taiwan, Zhang melakukan pemeriksaan di rumah sakit bersalin Baodao Healthcare di Beijing. Tetapi rumah sakit itu tidak dapat melakukan rawatan kelahiran berisiko tinggi dan merujuknya ke rumah sakit lain.

Di rumah sakit kedua, doktor menyarankannya untuk melakukan penguguran kerana risiko yang terlalu besar untuk melahirkan, namun, Zhang menolak saranan tersebut. 

Setelah Zhang meninggalkan rumah sakit, Komisi Kesihatan dan Keluarga Perangcang Kota Beijing memberi tahu rumah sakit lain di ibu kota agar tidak merawat Zhang tanpa menghubungi komisi untuk meminta bimbingan.
Zhang akan menjadi wanita tertua di China yang melahirkan anak. (Foto: Beijing News)
Tindakan ini membuat Zhang merasa dia diperlakukan seperti seorang kriminal.
"Tidak ada yang peduli pada saya ketika saya kehilangan anak saya satu-satunya, jadi saya menemukan jalan keluar sendiri, tetapi anda menghalangi saya lagi,” kata Zhang. 

"Saya tidak begitu kaya, tetapi saya siap untuk mendukung seorang anak, dan saya percaya saya boleh hidup sampai 85, melihat anak saya tumbuh menjadi dewasa.
"(Bahkan jika saya tidak boleh,) anak saudara saya, yang berusia sekira 40 tahun, dapat membantu membesarkan anak. Memiliki anak adalah segalanya bagi saya," ujarnya. 

Seorang sumber dari pekerja perubatan yang tidak disebutkan identitinya, mengatakan kepada Beijing News bahwa hukum China tidak membatasi usia kehamilan, tetapi para profesional telah menyusun proposal untuk melakukannya. 

Wanita China tertua yang diketahui menjadi ibu adalah Sheng Hailin, yang melahirkan bayi kembar saat berusia 62 tahun pada 2010



✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2M89Pgn

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.