Hi! Welcome Back and Stay Tune! Apple Didapati Tidak Bersalah Dalam Kes Saman Kemalangan Maut Akibat Penggunaan FaceTime - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Apple Didapati Tidak Bersalah Dalam Kes Saman Kemalangan Maut Akibat Penggunaan FaceTime

Pada tahun 2014 ini, Garrett Wilhelm menggunakan panggilan Facetime ketika memandu sehingga dan mengikatkan kematian penumpang. Waris penumpang yang meninggal dunia kemudian memfailkan saman ke atas Apple hampir dua tahun yang lalu kerana merasakan syarikat tersebut bersalah kerana tidak mengaktifkan sistem yang menghalang Facetime digunakan ketika memandu yang telah dipatenkan sejak 2008.

Mahkamah pada awalnya menolak kes saman ini pada bulan Mei yang lalu namun ahli keluarga mengemukakan rayuan. Semalam mahkamah rayuan sekali lagi menolak kes ini dari diteruskan kerana mendapati Apple tidak bersalah mengakibatkan kemalangan maut tersebut. Syarikat teknologi menurut mahkamah lagi tidak boleh dipertanggungjawabkan atas kesalahan individu yang menyalahgunakan peranti mereka.

Sekiranya anda menggunakan sekurang-kurangnya sistem operasi iOS 11, anda disarankan mengaktifkan fungsi Do Not Disturb While Driving. Aplikasi boleh mengesan anda sedang memandu dan menghalang Facetime dari digunakan. Janganlah memandu ketika mabuk dan janganlah juga memandu sambil memegang peranti.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2QZnasV

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.