Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pengguna Seluruh Dunia Kini Menghabiskan Secara Purata 50 Minit Di Platform Facebook - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pengguna Seluruh Dunia Kini Menghabiskan Secara Purata 50 Minit Di Platform Facebook

Mark Zuckerberg hari ini telah berkongsi mengenai info kewangan semasa syarikat bersama-sama pelabur mereka, dan pada masa yang sama menyentuh mengenai masa yang dihabiskan oleh pengguna pada platform yang dimiliki Facebook.

Menurut Mark Zuckerberg, kini pengguna secara purata menghabiskan sekitar 50 minit pada tiga platform utama mereka, iaitu Facebook, Messenger dan juga Instagram.

Pada masa yang sama, Mark Zuckerberg menekankan yang mana pengiraan ini tidak termasuk WhatsApp yang turut dimiliki mereka yang digunakan oleh majoriti pengguna seluruh dunia untuk berkomunikasi setiap hari.

Peningkatan dan kaedah pengiraan Facebook untuk pengguna aktif mereka berubah dari masa ke semasa. Sebelum ini mereka telah mengira mengikut angka pengguna, seterusnya angka pengguna aktif bulanan, dan seterusnya angka pengguna aktif harian. Kini, Mark Zuckerberg telah mula mengiranya melalui minit yang dihabiskan oleh pengguna pada platform mereka.

Seperti ramai sedia maklum, majoriti pendapatan Facebook adalah melalui pengiklanan, dan statistik seperti ini adalah salah satu komponen utama dalam menarik pengiklan ke platform berkenaan.

Selain ke semua platform ini juga, pihak Facebook turut memiliki Oculus yang mana mungkin akan membuatkan pengguna menghabiskan berjam-jam menggunakannya untuk menikmati kandungan atau memainkan permainan video.

Facebook 10 Tahun



Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/1Sv07Qo

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.