Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tak Mahu Jual Syarikat, Budak 14 Tahun Tolak Tawaran RM120 Juta - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tak Mahu Jual Syarikat, Budak 14 Tahun Tolak Tawaran RM120 Juta


Seorang budak lelaki berumur 14 tahun dari Alabama telah menolak tawaran $30 Juta (RM120 Juta) dari sebuah syarikat kesihatan untuk membeli vanding machine atau mesin layan diri yang mengeluarkan kit pertolongan cemas miliknya. 
Idea untuk menghasil vending machine ini tercetus apabila Taylor Rosenthal sering kali melihat rakan-rakanya cedera ketika bermain besbol.

“Setiap kali saya ke pertandingan besbol di Alabama, saya perasan yang mereka (pemain) akan cedera dan ibu bapa tidak dapat menemui kit kecemasan. Masalah itu yang saya mahu selesaikan”, kata Rosenthan kepada CNN Money.
Dia juga merancang untuk menjual mesin itu dengan harga $5,5000 (RM22,000). 
Sehingga kini, sebanyak 100 buah mesin telah pun dipasang di Taman Tema Six Flags di US. 
Taylor juga telah bertindak mempatenkan idea tersebut. Hebat eh?


Sumber: Siakap Keli

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.