Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pelayar Web Safari Pada macOS Seirra Akan Memerlukan Pengaktifan Manual Untuk Flash - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pelayar Web Safari Pada macOS Seirra Akan Memerlukan Pengaktifan Manual Untuk Flash

Kebanyakkan pelayar web pada hari ini lebih memfokuskan kepada sokongan HTML5, dan kurang mengemari kandungan berbentuk Flash memandangkan boleh memberikan kesan sekuriti untuk komputer pengguna. Apple turut tidak ketinggalan dan kini melalui versi Safari pada macOS Sierra, mereka akan menamatkan sokongan untuk pemalam pihak ketiga.

Safari 10

Safari akan melebihkan kandungan HTML5, dan untuk pemalam pihak ketiga seperti Flash, Safari akan meminta pengguna untuk mengaktifkannya secara manual pada komputer mereka. Safari turut akan memberikan pilihan sama ada untuk mengaktifkannya hanya sekali sahaja ataupun akan mengaktifkan ia untuk digunakan sepanjang masa.

macOS Sierra merupakan sistem operasi terkini daripada Apple yang ditawarkan kepada pembangun sahaja buat masa ini, dan bakal hadir kepada semua pengguna sekitar bulan September atau Oktober kelak.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/1UtZ2sQ

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.