Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pakcik Ini Ada RM15 Kat Tangan, Ini Reply Tegas JKM Yang Buat Ramai Simpati - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pakcik Ini Ada RM15 Kat Tangan, Ini Reply Tegas JKM Yang Buat Ramai Simpati

1

 

Pakcik Ini Ada RM15 Kat Tangan, Ini Reply Tegas JKM Yang Buat Ramai Simpati | Berbekalkan wang terakhir miliknya, seorang warga emas menaiki bas dari Sik ke Alor Setar untuk mengetahui status terkini bantuan diberikan kepadanya yang dihentikan.

Mat Isa Lahaman menyatakan dirinya terpaksa menggunakan wang RM10 daripada RM15 dimilikinya sebagai tambang bas untuk mendapatkan bantuan.

“Sebanyak RM2.50 digunakan untuk makanan. Tidak tahu lagi bagaimana saya ingin pulang ke kediaman memandangkan baki wang hanya tinggal RM2.50 sahaja.

“Saya berusaha datang ke sini dengan harapan bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) yang diterima sebelum ini dapat diberikan semula memandangkan ia terhenti sejak tiga bulan lepas,” katanya.

Dia difahamkan bantuan diberikan terhenti disebabkan dia tidak pergi mengambil wang bantuan sebanyak RM300 beberapa bulan lepas.

Dia tidak berupaya mengambil wang bantuan seperti biasa selepas dimasukkan ke Hospital Sik selepas terkena serangan sakit jantung.

“Saya hanya tinggal sebatang kara selepas kematian isteri, Ramlah Yackop, akibat kencing manis pada 2011. Manakala anak pula tiada,” katanya.

Dia mengambil upah bekerja kampung seperti memotong rumput namun, tahap kesihatan kurang mengizinkan untuknya melakukan kerja berat.

The post Pakcik Ini Ada RM15 Kat Tangan, Ini Reply Tegas JKM Yang Buat Ramai Simpati appeared first on Media Sensasi - Isu Semasa, Informasi Terkini Dan Pelik-Pelik.






Mukah Pages membawa cerita sensasi Gidei-Giyen-Ginan!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.