Hi! Welcome Back and Stay Tune! AYUH NAJIB, JADILAH MALAYSIAN OFFICIAL 1 YANG BENAR2 JANTAN! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

AYUH NAJIB, JADILAH MALAYSIAN OFFICIAL 1 YANG BENAR2 JANTAN!

Walaupun ura-ura saman Najib Razak terhadap The Wall Street Journal atau WSJ masih tidak diketahui bila akan menjadi menjadi kenyataan, beliau kini dicabar pula untuk mengambil tindakan undang-undang oleh bekas timbalannya sendiri, Muhyiddin Yassin.
Beliau mencabar Najib agar menyamannya jika dakwaan rasuah melibatkan 1MDB yang dilontarkannya selama ini adalah tidak benar.
Jadilah anak jantan. Saya cabar Najib menyaman saya jika apa yang saya cakap tidak benar, tegas Muhyiddin.
Beberapa hari lalu, Muhyiddin mendedahkan bahawa beliau ditunjukkan bukti oleh bekas Peguam Negara, Abdul Gani Patail bahawa sudah terdapat wang sebanyak RM1,000 juta dalam akaun bank peribadi Najib sebelum kemasukan RM2,600 juta yang menjadi bualan hangat di seluruh dunia sejak lebih setahun yang lalu.
Berikutan itu, Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi mahukan Muhyiddin menunjukkan bukti berhubung dakwaannya serta mengingatkan Presiden penaja parti BERSATU itu agar tidak membuat tuduhan berdasarkan khabar-khabar angin.
Blog ini pada 29 0gos lalu kemudiannya menyarankan agar Muhyiddin disaman, sama ada oleh Najib atau Zahid Hamidi, jika ingin benar dakwaan berkaitan wang tersebut diketahui kebenarannya.
Ini kerana  Muhyiddin terikat dengan akta Bafia jika mendedahkan mengenai akaun bank orang lain secara terbuka. Hanya dengan perintah mahkamah atau melalui kebenaran mahkamah saja, akaun seseorang boleh didedahkan kepada umum tanpa dikenakan apa-apa tindakan.
Bola kini di kaki Najib. Terpulang kepada beliau untuk mengambil tindakan seterusnya. Muhyiddin nampaknya bukan saja tidak berganjak daripada dakwaannya berkaitan rasuah 1MDB yang melibatkan Najib, bahkan juga seperti tidak gentar berhubung tuduhan wang RM1,000 juta yang didakwanya itu.
Ayuh Najib, jadilah benar-benar jantan untuk kali ini!!
Muhyiddin sudah membuat cabaran terbuka sekarang. Apa lagi alasan untuk tidak menyaman Muhyiddin?
Berdebat dengan Tun Mahathir dan Khairuddin Abu Hassan pun takut, apakah menyaman Muhyiddin juga tidak berani?
Jika tidak berani menyaman Muhyiddin, sama seperti ketidakberaniaannya menyaman WSJ sebelum ini, Malaysian Official 1 apa sebenarnya yang kita ada? – SH
.


from Malaysia Chronicle http://ift.tt/2cjvShG

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.