Hi! Welcome Back and Stay Tune! Rahman Dahlan perjelas kenyataannya dalam BBC - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Rahman Dahlan perjelas kenyataannya dalam BBC

SHAH ALAM-  Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Abdul Rahman Dahlan hari ini menjelaskan semula kenyataannya kepada BBC News, berhubung isu ‘Malaysian Official 1’ (MO1).

Katanya, walaupun istilah ‘Malaysian Official 1’ (MO1) yang digunakan oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) merujuk kepada Perdana Menteri namun itu tidak bermakna Najib bersalah.

Menurutnya, ramai lagi yang dirujuk oleh DOJ, bagaimanapun, tiada seorangpun termasuk MO1 dinamakan sebagai subjek penyiasatan.

“Seperti yang boleh disahkan oleh mana-mana peguam, perbezaan antara dinamakan  sebagai subjek dalam saman sivil, dan sekadar menjadi rujukan dalam siasatan, ibarat hitam dan putih,” katanya dalam satu kenyataan, sebentar tadi.

Hari ini, BBC News mengeluarkan satu artikel yang mendakwa Perdana Menteri adalah ‘Malaysian Official 1, menerusi temu bual bersama Abdul Rahman yang juga Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional.

Sementara itu, Abdul Rahman turut mengulas tentang tindakan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang sering memberi kenyataan mengelirukan dalam isu ini.

“Tun Dr Mahathir Mohamad dan sekutunya dalam barisan pembangkang sengaja mencampur-adukkan kedua-duanya bagi mengelirukan rakyat Malaysia.

“Kegagalan tunjuk perasaan anjuran proksi mereka dalam mempersoalkan siapa MO1 adalah tidak relevan, memandangkan MO1 tidak menjadi subjek dalam sebarang saman sivil DOJ,” katanya.

Katanya lagi, selepas siasatan menyeluruh oleh beberapa pihak berkuasa, Perdana Menteri ternyata bebas daripada sebarang salah laku.

“Justeru, usaha Tun Mahathir memburukkan beliau terus gagal ,seperti mana semua perancangannya untuk menggulingkan kerajaan Malaysia yang dipilih secara demokratik,” katanya. – Sinar Harian

.



from Malaysia Chronicle http://ift.tt/2c8ROtO

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.