Hi! Welcome Back and Stay Tune! ‘Sudah-Sudahlah Post Gambar Bahagia, Nina Tak Suka’- Rakan Baik Dengki - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

‘Sudah-Sudahlah Post Gambar Bahagia, Nina Tak Suka’- Rakan Baik Dengki

‘Sudah-Sudahlah Post Gambar Bahagia, Nina Tak Suka’- Rakan Baik Dengki

dengki

Dengki dan irihati memang tidak dapat dipisahkan dengan lumrah manusia. Sikap ini sememangnya amat dikutuk dan harus dihindari sebaik mungkin.

Sekiranya melarat dan semakin meluap-luap, sikap dengki ini boleh menyebabkan manusia bertindak luar batasan dan melakukan perbuatan yang terkutuk.

Dalam satu kes yang dikongsi di laman sosial FB, seorang rakan baik bertindak menghantar sihir kepada kawannya itu hanya kerana tidak suka dan dengki melihatnya bahagia.

Malah dia mengaku tidak suka dengan post post kebahagiaan yang dilakukan oleh rakannya itu dia laman sosial FB.

Jom baca perbualan ini:
sihir (2)

sihir (1)

Ini juga pengajaran kepada pengguna Facebook semua agar berhati-hati ketika muatnaik dan update status. Mungkin jika terlalu menunjuk-nunjuk kebahagian, kejayaan dan kekayaan, ianya secara tidak langsung boleh menyebabkan orang yang melihatnya irihati. -PENMERAHDOTCOM

The post ‘Sudah-Sudahlah Post Gambar Bahagia, Nina Tak Suka’- Rakan Baik Dengki appeared first on PenMerah.com.



Sumber : PenMerah.com

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.