Hi! Welcome Back and Stay Tune! Operasi SAR cari nelayan yang hilang di perairan Muara Tebas dihentikan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Operasi SAR cari nelayan yang hilang di perairan Muara Tebas dihentikan

KUCHING: Operasi mencari dan menyelamat (SAR) nelayan yang lemas di perairan Tanjong Po, Muara Tebas dekat sini ditangguhkan sekitar jam 3.50 petang tadi berikutan keadaan cuaca yang buruk.

Ketika ini hanya seorang mangsa yang terselamat dalam kejadian malam tadi melibatkan bot nelayan yang terbalik dilambung ombak.

Mangsa yang terselamat dikenal pasti sebagai Hamdi Jarawi manakala rakannya yang masih hilang dikenal pasti sebagai, Razali Pet, 36 tahun.

Dalam kenyataannya pagi tadi, Pengarah Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (APMM), Ismaily Bujang Pit berkata, kehilangan Razali dilaporkan oleh rakannya, Hamdi yang berjaya menyelamatkan diri dengan berenang ke tepi pantai di Kampung Sambir, Asajaya.

Kejadian dikatakan berlaku sekitar jam 11 malam dengan Hamdi sempat berpaut pada batu di kawasan kejadian manakala mangsa hilang.

Bot nelayan yang berasal dari Kampung Muara Tebas ini kemudian dijumpai berhampiran beting Batu Mandi dan telah ditunda pulang oleh penduduk kampung.

Antara pihak yang terlibat dalam SAR termasuklah daripada APMM, Jabatan Bomba dan Penyelamat, Polis Diraja Malaysia dan Agensi Pertahanan Awam. – Sarawakvoice



Kredit : SarawakVoice.com

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.