Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kelebihan Memelihara Jenggot Bagi Kaum Lelaki - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kelebihan Memelihara Jenggot Bagi Kaum Lelaki




Kajian terhadap jenggot kembali membuktikan secara ilmiah tentang apa yang disunnahkan oleh Nabi kita sejak lebih seribu tahun dahulu.

Dr Jamnul Azhar Mulkan, menyebutkan bahwa orang yang memiliki jenggot itu memiliki khasiat yang luar bisa. Ia bukan tunggul gerigis, bukan penyeri atau penyerabut wajah tetapi jauh lebih hebat daripada itu.

Menurutnya, kajian oleh saintis dari Massachusetts Institute of Technology, Amerika Serikat yang berjudul The Amazing Fact of Human Body mendapati janggut lelaki mengandungi hormon testosteron yang amat diperlukan bagi kesuburan wanita.

Jenggot juga mampu menstabilkan kitaran haid selain menggalakkan pertumbuhan telur wanita.

Caranya bagaimana? Hanya melalui sentuhan. Jadi kepada sesiapa yang belum punya anak kerana ada masalah kesuburan, mintalah suami simpan janggut, dan belailah selalu janggut suamimu itu.

Ini sekaligus jadi bukti apa yang disaran oleh Islam sejak zaman silam, boleh dibuktikan secara saintifik akan hikmah dan kelebihannya.

Pada zaman Rasulullah, ada seorang lelaki yang berjanggut 2 helai dan datang ke masjid lalu mengambil wudhu’, lelaki tersebut memandang Rasulullah dan Nabi pun senyum kepada lelaki itu. Lelaki itu mengirat Rasulullah senyum kerana janggut lelaki itu hanya 2 helai di dagu.

Keesokkan harinya sahabat lelaki tersebut datang lagi ke masjid setelah mencukur janggutnya. Ketika bertemu Rasulullah SAW, lelaki itu melemparkan senyuman tetapi Rasulullah tidak memandang langsung kepada lelaki tersebut. Lelaki itu pun makin haranl kepada beliau, lalu lelaki itu mengajukan pertanyaan kepada baginda Nabi,

“Wahai Rasulullah mengapa hari ini kamu tidak senyum kepadaku seperti sebelumnya?”

Lalu Nabi menjawa: “Sebelumnya aku melihat malaikat berebut-rebut untuk menadah air wudu’ yang jatuh dari jenggotmu tetapi ketika kamu mencukur janggutmu, tidak ada lagi malaikat yang menunggu di jenggotmu wahai sahabat”

Sumber: binusrah.blogspot.co.id








from islamidia.com http://ift.tt/2jdYyMd

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.