Hi! Welcome Back and Stay Tune! Saya tunggu kat luar umah sampai pukul 4pagi dia baru balik dengan kawan dia.. Terkejut dia ada saya.. Saya menangis sedih - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Saya tunggu kat luar umah sampai pukul 4pagi dia baru balik dengan kawan dia.. Terkejut dia ada saya.. Saya menangis sedih


sekadar gambar hiasan

Assalamualaikum sahabat krt.. Tolong hide profile saya dan terima kasih admin kerana menyiarkan kisah saya..

Saya berumur 28 tahun dan sudah berkahwin selama 5tahun tapi belum dikurniakan cahaya mata.. Saya suri rumah sepenuh masa sebab suami xbenarkan saya bekerja.. Alhamdulillah suami saya seorang yang bertanggungjawab.. Walaupun suami kerja sendiri dan tak menentu tapi alhamdulillah semuanya mencukupi.. Tak pernah lagi tak makan.. Saya pon faham keadaan dia.. Tak pernah la nak meminta itu dan ini.. Jika ada rezeki lebih suami xpernah berkira dengan saya.. Dia akan bawa saya berjalan dan pergi makan luar.. Kalau dia nak pergi kerja jauh dia akan bagi duit bekanja lebih kat saya.. Biarlah kat dia tinggal sikit cukup untuk minyak kereta dan makan je..

 Alhamdulillah saya bersyukur sangat dapat suami macam dia.. Saya juga jalankan tanggungjawab saya sebagai isteri, klo dia makan saya akan hidangkan dan angkat selepas dia makan.. Semua kje rumah saya uruskan.. Dia memang xpandai buat kerja rumah.. Dia selalu cakap terima kasih sebab layan dia elok2 macam raja.. Klo peremmpuan lain mungkin susah da nak layan dia sebaik saya.. daN dia cakap bertuah dapat isteri macam saya.. Kami hidup bahagia sangat.. Tapi adalah gaduh2 biasa tu normal la kan..
Tapi baru2 ni ujian dalam melanda.. Saya disahkan menghidap kanser.. Saya setahun da sakit, saya ingat sakit2 biasa je.. Saya bergantung dengan painkiller.. Dalam masa setahun saya sakit tu saya jalankan tangungjawab saya macam biasa sebab klo makan painkiller sakit akan hilang.. Baru dua 3minggu saya tau saya kena kanser.. Suami la yang hantar saya berulang ke hospital.. Tapi saya terpaksa transfer ke hospital lain yang agak jauh sebab hospital daerah saya tak ada pakar tentang kanser saya ni..

Selepas tu saya dimasukkan ke wad untuk kimoterapi.. Sebelum kimo doktor ada bagi penerangan tentang kesan kimo seperti muntah2 loya, rambut gugur dan saya kena ada orang jaga sepanjang rehat dua minggu di rumah, pesakit juga tak boleh stress dan orang terdekat perlu bagi sokongan.. Suami dan saya bersetuju.. Saya kena kimo sebanyak 10 kali.. Selepas habis kimo pertama saya dibenarkn pulang selama dua minggu.. Saya cakap dengan suami saya xnak duduk jauh dengan dia.. Dia cakap kalau nak duduk rumah kami, saya kena jaga makan ,minum dan pakai dia.. Sedangkan masa tu saya tak sihat, muntah2 dan berjalan pon xlarat.. So saya trpaksa duduk ruma mak saya.. Selama dua minggu mak saya la yang jaga saya.. Selama dua minggu tula saya kol dan wasap dia susah sangat nak angkat.. Dia memang xla nak kol saya.. Seminggu pertama saya kena pergi klinik untuk cucuk sel darah putih.. Ayah saya yang hantarkan.. Dia cakap dia nak kerja cari duit.. Dia xboleh hantar.. Xpela saya faham yang tu.. Tapi masa dia cuti pon dia xtengok saya.. Saya kol memang xkan angkat.. Saya sedih sangat.. Tiap malam saya menangis pikirkan dia.. 

Satu hari tu ubat painkiller saya da habis.. Saya wasap dia mintak tolong beli painkiller then hantar kat rumah mak saya.. Alhamdulillah dia balas ok sayang.. Lega sangat saya masa tu.. Saya tunggu2 sampai petang xde.. Masa tu saya sakit sangat, saya tahan sampai dia balek hantar ubat tu.. Saya kol wasap dia xangkat dan xbalas.. Sampai la pukul 12am.. Saya xtahan sangat campur risau.. Dengan sakit2 saya kuar diam2 bawak motor ke rumah kami.. Saya tengok kereta dia ada, motor xde.. Saya tunggu kat luar umah sampai pukul 4pagi dia baru balik dengan kawan dia.. Terkejut dia ada saya.. Saya menangis sedih kenapa dia buat saya macam tu.. Sebelum ni dia cakap , dia penat keje, dia nak rehat.. Tapi rupenye dia kua melepak dengan kawan2.. Selama saya sakit ni, say a xpenah rasa kasih sayang dari dia.. Dia betul2 abaikan saya.. Sumenye keluarga saya yang uruskan..

 Cuma time nak pergi hospital je dia hantar.. Masa kimo kedua darah tinggi saya naik, tapi dia salahkan saya cakap saya xjaga makan.. Sedangkan saya jaga makan saya.. Depan kawan2 dia, dia cakap kasar dengan saya bila saya kol.. Saya rasa down sangat.. Dia xpernah bagi sokongan kat saya masa saya sakit ni... Masa dia banyak dihabiskan dengan kawan2 bujang dia.. Banyak kali dah dia tipu saya, cakap nak balik tengok saya, saya tunggu xde pon.. Bila saya kol dan wasap dia buat senyap je.. Saya selalu menangis dan tak tidur pikirkan dia..
Saya slalu brdoa supaya dia berubah dan terima saya seadanya masa saya sakit ni.. Dialah kekuatan saya.. Saya nak suami saya yg dlu.. Maaf klo luahan sy ni trlampau pnjang.. Terima kasih..


✍ Sumber Pautan : ☕ Siakap Keli News

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qaL6ws

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.